Kolde grillsaucer til varme bøffer

Kolde grillsaucer til varme bøffer

Danskerne elsker at grille og gør det gerne både til hverdag og til fest. Nu går Karolines Køkken grillsæsonen i møde med lanceringen af nye, kolde grillsaucer i tre smagsvarianter, der gør det nemt at tilberede et lækkert grillmåltid. Så kan du bruge mindre tid i køkkenet og mere tid på samvær med familie og venner i haven eller på terrassen.

Når dagene bliver længere og temperaturen stiger, er der én ting, der er sikkert: Nu skal der grilles! Og den store grillsæson fejrer Karolines Køkken med lanceringen af tre nye, kolde grillsaucer, som gør sig godt til grillet kød og fisk. Grillsaucerne er fremstillet på en base af cremefraiche og findes i tre varianter med smagsfavoritterne Bearnaise, Barbecue og Tex Mex.

”De nye grillsaucer er den nemme genvej til et lækkert grillmåltid i en travl hverdag. De forskellige smagsvarianter passer godt uanset, om du griller en rød bøf, grøntsager, fisk eller kylling. Samtidig betyder den lidt tykke konsistens, at saucen hænger fast på kødet i stedet for at løbe af, som en varm sauce ville gøre,” fortæller Tove Færch, der har været leder af Karolines Køkken gennem de sidste 21 år.

Udskift din ketchup med spændende grillsaucer

Med de nye grillsaucer er der gode muligheder for at variere grillmaden. Nu slipper du for at sætte ketchup på bordet hver gang, du griller og kan i stedet vælge den smag, der spiller bedst sammen med din ret. ”Vores fornemmeste opgave er at inspirere danskerne til spændende smagsoplevelser. Derfor har vi udviklet tre grillsaucer, der kan sættes direkte på bordet og bruges som alternativ til ketchup, kryddersmør eller salatdressing. De kolde saucer kræver ingen forberedelse og smager dejligt på en lun sommeraften,” fortæller Tove Færch.

Karolines Køkkens kolde grillsaucer kan fås i detailhandlen over hele landet til en vejledende udsalgspris på 14,95 kr.

Fakta om grillsaucerne

• Grillsaucerne findes i tre varianter: Fransk Bearnaise, Amerikansk Barbecue og Mexicansk Tex Mex
  • De er fremstillet på en base af cremefraiche
  • Konsistensen er tyk, hvilket gør at den ’sætter sig fast’ på kødet
  • De kolde grillsaucer skal nydes kolde og gør sig perfekt til grillet kød

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 13.500 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.