​Læs eller download Arlas årsrapport 2015

​Læs eller download Arlas årsrapport 2015

Arla har nu offentliggjort selskabets årsrapport 2015, som bl.a. inkluderer alle tilgængelige regnskabstal, opdateringer om Arlas koncernstrategi, markeder og besparelsesprogrammer.

Arlas øverste beslutningsorgan – repræsentantskabet – godkendte koncernens årsrapport 2015 på sit møde i Halmstad, Sverige den 23.-24. februar.

2015 var et meget vanskeligt år for den globale mejeriindustri og for mælkeproducenter. I Arlas nye årsrapport kan du læse om, hvordan Arla har arbejdet for at minimere effekten af det nedadgående verdensmarked ved at flytte mere mælk over i salg af varemærkeprodukter og foodservice samt ved at reducere omkostningerne og gøre virksomheden mere effektiv.

Du finder årsrapporten på www.arla.com/annualreports

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 12.700 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.