Vi snacker som aldrig før: Nu kan du finde et nyt og velsmagende mellemmåltid i køledisken

En ny tendens har ramt det ganske land; danskerne spiser flere og flere mellemmåltider og snacks i løbet af dagen. Både i hjemmet, på arbejdet og på studiet, og når vi er på farten. Og nu bliver det lidt lettere at finde på velsmagende mellemmåltider, når den lille sult melder sig. Arla er nemlig klar til at løfte sløret for det nye brand Arla&More. Arla lancerer en innovativ produktserie med ni mellemmåltider, der alle er en naturlig kilde til protein og fås i portionstørrelser.

Danskerne snacker mere og mere, og dagens tre hovedmåltider morgen, middag og aften er skiftet ud med små mellemmåltider og snacks i løbet af dagen. I gennemsnit spiser flere af os nu mellem fem og syv små måltider i løbet af en dag. Men det kan være svært at finde de gode alternativer. Især på farten når chokolade, kiks og pølsebrød springer i øjnene fra den første og bedste kiosk.

Nu bliver det lettere. Arla er nemlig klar til at lancere deres helt nye produktserie Arla&More. Den nye serie består af ni velsmagende produkter i tilpassede portionsstørrelser, der både kan nydes derhjemme, på arbejdet og i skolen, eller når du er på farten fra A til B. Serien består af:

• To smoothies lavet på yoghurt og havre med smag af kokos og ananas eller hindbær og rødbede. Let at have med i tasken, når du er på farten og har brug for at stille den lille sult.
  • To havre- og boghvedegrød med smag af vanilje og kardemomme eller æble og kanel. Perfekte som mellemmåltid ude og hjemme, da de kan spises både varme og kolde.
  • To skyr og havre produkter, der smager af det bedste fra naturen med de to smagsvarianter blåbær og abrikos. Vælg din favoritsmag, når du trænger til et mellemmåltid.
  • En hindbærskyr med granola, der både knaser dejligt i munden og udgør et velsmagende mellemmåltid.
  • To skyr med smag af vanilje eller hindbær og tranebær. Velsmagende skyrprodukter, som er gode at have i køleskabet og spise sammen med frugt, nødder eller mysli.

”Vi kan se en tendens, hvor flere og flere danskere spiser mellemmåltider og snacks i løbet af dagen. For at imødekomme danskernes behov og hverdagsrutiner har vi udviklet den nye produktserie, Arla&More, der består af ni velsmagende produkter. Indholdet at fedt og sukker er holdt lavt i alle produkterne, og de er alle en naturlig kilde til protein. Det betyder, at de kan nydes med god samvittighed og spises som en del af en sund og varieret kost,” siger Ditte Søndergaard Nielsen, der er Brand Manager for Arla&More.

Nem og velsmagende løsning på farten
De nye Arla&More mellemmåltider er udelukkende fremstillet af naturlige ingredienser. Produkternes base er mejeri i form af yoghurt eller skyr, som er kombineret med grøntsager, frugt, havre eller kerner. Fælles for produkterne er, at indholdet af fedt og sukker er holdt lavt, samt at de er en naturlig kilde til protein.

De ni produkter er pakket i små portionsstørrelser, der kan udgøre et komplet mellemmåltid. Indpakningen betyder også, at produkterne i serien er nemme at tage med i tasken og uden problemer kan spises på farten.

”Arla&More mellemmåltiderne er oplagte at spise, når den lille sult melder sig, uanset hvor du er. Snup en smoothie med hindbær og rødbede, når du sidder i toget om morgenen. Eller varm en havre- og boghvedegrød med vanilje og kardemomme i mikroovnen for en lille eftermiddagssnack på arbejdet. Du kan også prøve den velsmagende hindbærskyr med granola som en aftensnack,” siger Ditte Søndergaard Nielsen.

Arla&Mores nye serie af mellemmåltider er netop landet i supermarkeder og 7eleven over hele landet.

Fakta om den nye Arla&More serie
Arla&Mores nye serie består af ni produkter, der er velsmagende mellemmåltider i mindre portionsstørrelser. Serien består af følgende:

• Smoothies: To havre- og yoghurtsmoothies med smag af kokos og ananas eller hindbær og rødbede. De har et naturligt indhold af protein, lavt fedtindhold og ingen tilsat sukker. Vejledende udsalgspris er 13,95 kr. for 200 ml smoothie.
  • Grød: To havre- og boghvedegrød med smag af vanilje og kardemomme eller æble og kanel. De har et naturligt indhold af protein, ingen tilsat sukker og et lavt fedtindhold. Vejledende udsalgspris er 13,95 kr. for 200 gram grød.
  • Skyr & Oats: To skyr og havre produkter med smag af blåbær eller abrikos. De har begge et naturligt højt indhold af protein, og indholdet af fedt og sukker er holdt lavt. Vejledende udsalgspris er 9,95 kr. for 190 gram skyr.
  • Skyr med granola: Hindbærskyr med granola, som har et naturligt højt indhold af protein, mens fedt- og sukkerindhold er holdt lavt. Vejledende udsalgspris er 13,95 kr. for 250 gram skyr.
  • Skyr: To skyr med smag af vanilje eller hindbær og tranebær. Begge skyr har et naturligt højt indhold af protein, og fedt- og sukkerindhold er holdt lavt. Vejledende udsalgspris er 15,95 kr. for 450 gram skyr.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 11.200 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Arla®, Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.