De drejelige pressekæber på Crimpfox Duo 16S fra Phoenix Contact gør det muligt at håndtere forbindelserne både forfra og fra siden. Fotokilde: Phoenix Contact.

Ny krympetang fra Phoenix Contact

Smart krympetang, der kan anvendes fra enhver position: Du kan nu finde krympetangen Crimpfox Duo 16S fra Phoenix Contact på Conrad Sourcing Platform.

• Tangen kan anvendes på svært tilgængelige steder via det drejelige design
  • Komfortabel håndtering takket være en lille rækkevidde med optimal håndstyrke
  • Velegnet til TWIN-forbindelser grundet den trinløse selvjustering

Phoenix Contact er en af de førende producenter inden for montage og installation og tilbyder blandt andet et bredt udvalg af værktøj. Krympetangen Crimpfox Duo 16S er en nyhed fra 2022 og fås nu også på Conrad Sourcing Platform. "Med Conrad har vi en pålidelig og stærk salgspartner ved vores side, som værdsætter kvaliteten og funktionaliteten til elinstallationsapplikationer," fortæller en glad Dirk Topp, salgsansvarlig inden for Channel Partner Management hos Phoenix Contact.

Fleksibel krympning

Highlightet ved Crimpfox Duo 16S er de drejelige pressekæber, hvormed de forskellige forbindelser kan håndteres både fra siden og forfra. På hovedet af tangen finder man den farvekontrasterende oplåsningsknap, som gør det muligt at dreje kæberne. Dette gør det muligt at opnå et afslappet arbejde, selv på svært tilgængelige steder. Såvel isolerede som uisolerede forbindelser kan bearbejdes, og takket være en selvindstillelig mekanisme er krympetangen tilmed i stand til at bearbejde TWIN-forbindelser op til 2 x 6 mm2 på både en sikker og pålidelig vis.

Arbejde uden anstrengelse

Grundet den ergonomiske form ligger Crimpfox Duo 16S usædvanligt godt i hånden og er perfekt afbalanceret. Det lette og ekstremt kompakte design gør det muligt at bruge krympetangen helt ubesværet, ligesom den lille rækkevidde muliggør et arbejde uden anstrengelse. Og det er endda med et stort tværsnitsområde fra 0,14 til 16 mm2.