Vi kan med stolthed fortælle, at ELEMIS nu er B Corp Certificerede

Det britiske hudplejemærke ELEMIS er stolte over at kunne annoncere sin nye status som certificeret B Corp

Efter næsten to år med implementering af ændringer i processer, praksis og lancering af nye initiativer på tværs af virksomheden. Fejret med et exceptionelt resultat på 93 point (betydeligt over den krævede score på 80, hvilket viser, at store virksomheder stadig kan vise bæredygtigt ansvar), slutter ELEMIS sig til de mere end 1.000 britiske virksomheder, der tager hensyn til mennesker, miljø og profit i lige høj grad, når de træffer forretningsbeslutninger.

ELEMIS sælges i 103 lande og vil bruge deres globale stemme til at øge opmærksomheden omkring B Corp rundt om i verden for at opbygge en bedre fremtid.

For at blive certificeret som et B Corp analyseres præstationer på tværs af fem nøgleområder; ledelse, medarbejdere, fællesskaber, miljø og kunder. B Corp er den mest omfattende bæredygtigheds certificering der findes som ikke kun evaluerer produkter, men også nøje vurderer hele virksomheden for sikre den opfylder de høje verificerede standarder af social og miljømæssigt ansvarlig praksis, gennemsigtighed og virksomhedsansvar.

Miljø, biodiversitet, menneskerettigheder, klimabeskyttelse, medarbejdere og kunder er alle topprioriteter.

B Lab says ‘business really can be a force for good and we must be the change we seek in the world ’.

We know that ELEMIS is going to be a fantastic addition to the B Corp community and will continue to drive the
conversation forward. This is an exciting moment because they have an opportunity to lead the way within the beauty industry and help to spread the idea that we can redefine success in business to be as much about people and planet as it is about profit. The world needs more brands like ELEMIS who create real, long-term value for their customers, communities, workers, suppliers, and the environment, alongside their shareholders.

Chris Turner, Executive Director of B Lab UK

ELEMIS Co-Founders og teams er begejstrede for at få både deres etiske og miljømæssige indsats anerkendt og certificeret, hvilket fremhæver, hvordan denne tilgang påvirker alle aspekter af ELEMIS og den bredere verden.

Oriele Frank
Oriele Frank, Co-Founder & Chief Product & Sustainability Officer

If the last few years have taught us anything, it’s to be kind, not just to ourselves or to each other but to our planet too. We wholeheartedly believe that this certification is just the beginning for a B Corp business – we will use this as our baseline - if we do not measure, we cannot improve. We, as part of L’Occitane Group, are on a journey with the ambition to become the most sustainable premium British skincare brand and we plan to accomplish more action-based commitments in 2023 making continuous improvements to our positive impact mission, in fact, the only impact we intend to make is positive.
Oriele Frank, Co-Founder & Chief Product & Sustainability Officer

Noella Gabriel
Noella Gabriel, Co-Founder & Global President

We have always considered our impact on people and planet to be as important as our results-driven formulas and treatments for healthy skin and body. Being certified to the highest verified standards of transparency and accountability provides further assurances to our customers that we do what we say we do, and that we're committed to driving long-term positive changes as a responsible, ethical business while delivering exceptional skincare. Noella Gabriel, Co-Founder & Global President

Sean Harrington
Sean Harrington, Co-Founder & CEO

We are so proud with our B Corp certification, one of the world’s most stringent voluntary certifications for environmental and social impact. We know that business can make a big difference to society and the planet and B Corps are accelerating a global culture shift to redefine success in business to build a more inclusive and sustainable economy.
We've joined thousands of businesses who, like us, believe in being a force for good. Business shapes society and every single one is deeply intertwined with environmental, social, and governance concerns, so it makes sense to measure a company’s impact on these factors. We don’t see the point of being a business if you aren’t doing good in the world. In our view, companies have a social, economic and environmental responsibility to bring positive impact to society.
Sean Harrington, Co-Founder & CEO

B- Corp certificering i overensstemmelse med ELEMIS' vision

At modtage denne akkreditering fra B Lab er i dyb overensstemmelse med virksomheden og styrker kun ELEMIS' bæredygtighedsløfter, der fokuserer på at beskytte og genoprette biodiversiteten, gøre en mere positiv indvirkning på klimaet og styrke mennesker og samfund til en bedre fremtid. På grundlag af dette betydelige resultat er det næste skridt for ELEMIS at komme videre med deres omfattende og ambitiøse nye bæredygtighedsstrategi.

INDKØB OG ANSVARLIGHED
Ved at samarbejde med leverandører og støtte regenerative landbrugsprogrammer vil vi sikre fuld sporbarhed af vores råmaterialer og forbedre vores indvirkning på jord- og vandforbruget.

BESKYT OG GENSKAB BIODIVERSITETEN
ELEMIS' vision er at beskytte og genoprette naturens biodiversitet med fokus på kulstofdrænprojekter, såsom deres tørvemos restaurerings projekt, der binder kulstof ved at absorbere og holde fast i det fra atmosfæren i op til 60 år.

ENERGI EFFEKTIVITET
Som en del af deres eco-bevægelse har ELEMIS givet tilsagn om at reducere deres kulstofemissioner i hele deres værdikæde i overensstemmelse med videnskabeligt baserede mål på kort sigt inden 2030. Eksempel: Vedvarende energi anvendes på alle anlæg.

SMARTERE FORMULERINGER
At arbejde for at skabe smartere formuleringer med naturlige ingredienser kombineret med naturbaseret bioteknologi vil hjælpe med at reducere deres indvirkning på planeten og beskytte og bevare vores fremtidige biodiversitet.

MINIMERING AF EMBALLAGE
Der arbejdes på at ompakke hele vores emballageportefølje. Emballageændringer betragtes som et område, der løbende kan forbedres ved at reducere størrelsen, flytte til nye bredt genanvendelige alternativer og genanvendt indhold eller være genanvendelige. Hver nuance af emballagen overvejes.

STYRKELSE AF MENNESKER
Højt på dagsordenen står fokus på sundhed og velvære, mangfoldighed og inklusion. Fra medarbejdere til landmænd, til deres valgte velgørenhedsorganisationer og lokalsamfund er fokus på at dele viden, lette uddannelse og samarbejde hånd i hånd for at fremme et mere virkningsfuldt forhold til ELEMIS.

ELEMIS er stolte af at gå sammen med et hurtigt voksende fællesskab på over 6.000 certificerede B-Corps i 87 lande og 159 industrier over hele verden, herunder The Body Shop, Aromatherapy Associates, Aesop og Weleda, for at bruge forretning som en kraft for det gode.

• Naturspørgsmål

• bæredygtig
  • hudpleje
  • profesionel hudpleje

Dermarome - Nordens førende distributør inden for hudpleje og makeup.

I vores produktportefølje arbejder vi med følgende professionelle, håndplukkede brands; bareMinerals, ELEMIS, Aurelia, PRIORI, LÖWENGRIP, NIOD, The Ordinary, The Chemistry Brand, Buxom, Browgame Cosmetics, Grande Cosmetics, Skinbetter science, Mr & Mrs Tannie, LOVA SKIN og N.C.P.