4 måder at skabe øget loyalitet med jeres content

4 måder at skabe øget loyalitet med jeres content

“Hvorfor skal jeg skabe så meget indhold?” er et spørgsmål, som mange kommunikatører stiller sig. Og med rette, for der bliver skrevet, skubbet og kastet indhold ud online som aldrig før. “Content Shock” som den amerikanske marketing-guru Mark Schaefer kalder det. Men du skal ikke gå i chok eller fortvivle over, hvordan du mon skal trænge igennem til din målgruppe. For der er visse tricks, der får jer til at stå ud fra mængden. Hæng på her, når vi giver dig 4 tips til at skrive indhold, der batter og gør dine kunder til loyale ambassadører.

1. Publicer indhold regelmæssigt

80 procent af din virksomheds fremtidige indtægter vil komme fra 20 procent af dine eksisterende kunder ifølge en undersøgelse fra Gartner Group. Det er med andre ord vigtigt at optimere dit indhold og tilpasse det for at skabe loyalitet.
Vi har tidligere skrevet om, hvordan man skaber kvalitetsindhold med både tekst, billeder og film.
Ifølge en undersøgelse af Hubspot, er der en klar sammenhæng mellem frekvens og trafik. Virksomheder, som publicerer mere end 16 indlæg om måneden genererer næsten 3.5 gange så meget trafik sammenlignet med virksomheder, hvis frekvens ligger på 0-4 indlæg om måneden.

Hvis du har et stort bibliotek af inspirerende indhold, der hænger sammen på kryds og tværs, fastholder du naturligt dine læsere længere i dit univers. Det giver merværdi for dem og skaber brand awareness for dig.

2. Inspirer med indhold

Det kan ikke siges ofte nok: at uddanne og inspirere sine kunder er alfa og omega for en langtidsholdbar virksomhed. Den engelsk talemåde engage, educate, empower fanger de vigtigste punkter, som du skal tænke på, når du skaber indhold til dit newsroom. En anden populær platform er via webinar. Det er en interaktiv platform, hvor man skaber et andet engagement sammenlignet med et blogindlæg. Tjek Mynewsdesk’s webinar “Journalist Outlook on PR” med fokus på den seneste journalistundersøgelse. Se webinaret her!

3. Hold dine kunder opdaterede

Tilfredse kunder er loyale kunder. Uventede forandringer i produktet kan give frustrationer, så vær altid åben og tydelig i jeres kommunikation med kunderne. Da vi på Mynewsdesk lancerede forbedringer i Analyze, vores analyseværktøj, gik vi både ud med informationen i et blogindlæg men også via email. Vi gav vores kunder mulighed for at vælge det eksisterende eller nye Analyze og på den måde selv styre, hvornår de ønskede at tage forbedringerne i brug. På den måde giver vi kunderne tryghed.

4. Involver dit publikum

Sørg for at involvere dit publikum i det, du skriver. Der er flere måder, du kan engagere din målgruppe, noget du blandt andet kan læse om i dette blogindlæg.Et tip, som vi kan se, der virker, er at lave toplister, fremhæve inspirerende cases eller skrive om “4 tips til..”, “7 måder at…” “3 veje til…” som vi gør i nærværende blogindlæg.

Hos Mynewsdesk forsøger vi altid at fremhæve fordelene ved et newsroom på en subtil og ikke-pushy måde. Vi ønsker at inspirere og uddanne, men uden at tale om newsrooms som det eneste saliggørende. Det tror vi på skaber et engageret og involveret publikum og giver glade kunder i butikken. Hvad tror du?

Tilmeld dig vores månedlige nyhedsbrev for flere nyheder om marketing og kommunikation. ”Tilmeld

Jourhavende Pressekontakt