Det bedste fra Mynewsday 2015

Det bedste fra Mynewsday 2015

"Igennem flere måneder har vi forberedt og planlagt Mynewsday - og vi har ikke mindst glædet os!" Sådan sparkede Mynewsdesk-teamet årets fedeste konference i gang. Årets Mynewsday var større end nogensinde, og de mere end 200 deltagere netværkede med branchekolleger, oplevede Mynewsdesk's univers og blev inspireret til nye ideer.

Dagens fem oplægsholdere talte ud fra emnet "Mod til at forandre" i de lyse lokaler i Charlottehaven på Østerbro. Vores fotografer har fanget stemningen på Mynewsday.

Jacob Holst Mouritzen lagde ud, og som Head of Social hos Mindshare har han særlig indsigt i nye digitale tendenser, hvad Social By Design går ud på og hvordan man laver en effektiv social strategi.

Telia fulgte op med historien om, hvordan de er gået fra en reaktiv til en proaktiv kommunikationsstrategi, og hvad det har betydet for deres resultater. Pressechef David Engstrøm og Social Media Manager Camilla Wilfert gav også en indføring i deres analyseværktøjer, hvor Mynewsdesk spiller en vigtig rolle.

Efter en pause åbnede Silke Bock fra Zetland anden akt. Som medstifter af det unge mediehus Zetland gik hun sammen med sine kolleger fra trygge jobs i mediebranchen til noget helt nyt og ukendt. Iværksætteriet går godt, for Zetland tjener som nogle af de eneste i mediebranchen penge på deres model, som handler meget mere om community og fællesskab end den traditionelle tankegang om læsere som fjerne modtagere.

Dagens sidste taler var Selina Juul, der har modtaget ridderkorset, og blev kåret til Årets Dansker af Berlingskes læsere i 2014. I september ringede Huffington Post og tilbød hende en blog på deres populære site. Det er bare den seneste succes for kvinden, der arbejdede med sin kampagne Stop Spild af Mad ved køkkenbordet om aftenen ved siden af sit fuldtidsarbejde. Hun gav et indblik i, hvordan man kan skabe en succesfuld kampagne med meget små midler.

Kommunikatører og journalister er kendt for at være nogle af de mest aktive Twitter-brugere, og branchen viste sit engagement på Mynewsday. Dagens hashtag #MNDay15 trendede som nummer 1, og der kom mange sjove, interessante og tankevækkende tweets i løbet af dagen. Eksempelvis vakte Jacob Holst Mouritzen's pointer om Social By Design mange kommentarer. Læs mere om det i et kommende blogindlæg.

Jourhavende Pressekontakt