Google Plus vs. Facebook (Infographic!)

Google Plus vs. Facebook (Infographic!)

De fleste, der arbejder med kommunikation, har sandsynligvis set et rekordstort antal infographics i år. Og ja, der er en risiko for, at du allerede nu sukker over endnu én omhandlende Google vs. Facebook. Men vi faldt for nylig over en, der omhandler andet end brugerstatistikker, funktionalitet og frynsegoder til medarbejderne

Både Google og Facebook (dog mest Facebook) har været kritiseret en del mht. privatliv og sikkerhedspolitik. Men hvor stor er forskellen på de to? Er den ene mere "sikker" end den anden, når det kommer til beskyttelse af personlig data? Infographicen nederst på siden analyserer de to giganter og konkluderer, hvem af dem, der håndterer disse problemstillinger bedst.

Spoiler alert!
Vi beklager over for dem, der kan lide overraskelser, men lad os få resultaterne på bordet med det samme: Infographicen konkluderer, at Google vinder både på privatindstillingerne og på sikkerheden.

Dog skal man have in mente, at den reelle vinder kun kan konkluderes på baggrund af antallet af aktive brugere. Derfor er spørgsmålet egentlig: Kan dette lokke nogle af Facebooks mange brugere til at migrere over til Google Plus?

Svaret? Måske. Men på den anden side er det måske ikke så relevant for brugerne. Det ser allerede nu ud som om, at Google Plus' momentum er ved at rinde ud, mens Facebook stadig sidder på tronen i de sociale mediers rige.

Men måske ændrer dette sig, nu når Google Plus har lanceret deres Pages? Kun tiden vil vise det, for kampen er først lige gået i gang, og begge kombattanter har mange skyts at bruge.

Vi har i hvert fald valgt også at oprette en side for Mynewsdesk på Google Plus. Du kan læse om bevæggrundene for Mynewsdesks side på Google Plus her.

Klik på infographicen nedenfor for at se billedet i fuld størrelse.

Infograpic af Veracode

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk