Sådan øgede Mynewsdesk trafikken til Høvdings Newsroom med 279%

Sådan øgede Mynewsdesk trafikken til Høvdings Newsroom med 279%

En veludviklet content calendar, stort fokus på formål i stedet for produkt og et optimeret newsroom er nøgleingredienserne i Høvdings store succes.

I juni 2016 lancerede Høvding i samarbejde med Mynewsdesk Give a Beep initiativet. En digital klokke blev delt ud til cyklister i det centrale London. Klokken indsamlede information og sendte derefter en e-mail til Londons borgmester Sadiq Khan, med oplysninger vedrørende de områder i byen som er farlige for cyklister.

Høvding anvender deres Mynewsdesk newsroom til at distribuere nyheder og pressemeddelelser vedrørende nyeste produkter og lanceringer. Men som andre mindre og mellemstore virksomheder, har Høvding ikke altid tid og ressourcer til at producere engagerende indhold.

Under Give a Beep kampagnen hjalp Mynewsdesks digitale platform med at booste Høvdigs tal i nyhedsrummet og samtidig nå ud til en bredere masse. Dette blev ikke gjort ved at producere selve indholdet, men ved at udvikle en strategi som er omdrejningspunkt for at producere relevant og interessant indhold.

I løbet af en måned var kampagnens trafik steget med 279%. Sidevisningerne pr session steg med 172%, hvilket indikerer at de besøgende fandt indholdet interessant og relevant.

Her kan du læse en beskrivelse af hvordan vi gjorde.

1. Content calendar

Når man skal skabe relevant indhold er en kalender vigtig. En kalender hjælper dig med at organisere dit indhold og udvikle en strategi.

Til Give a Beep kampagnen havde vi en begrænset tidsfrist på fem uger, hvor der skulle produceres en stor del indhold, nemlig tre posts pr uge. Mynewsdesk hjalp med strategien, men indholdet blev skrevet af Høvding.

1. Purpose-driven storytelling

”People don't buy what you do, they buy why you do it.”

— Simon Sinek, forfatter og foredragsholder indenfor ledelse og management.

Vi valgte at skifte fokus fra produkt til formål, og sammen med Høvding besluttede vi, at indholdet skulle handle om glæden ved at cykle og ikke om Høvdings produkt.

3. Optimeret newsroom

For at få det optimale ud af dit newsroom findes der nogle små ændringer, du kan foretage for at maksimere rækkevidden på dine blog posts.

Dette gjorde vi for Høvding:

• Opdaterede pressekontakter
  • Tilføjede en liste med Høvdings externe pressekontakter (som ikke allerede var i databasen)
  • Tilføjede relevante tags til alle blog posts
  • Koblede relateret indhold til alle posts, for at sikre at brugerne bliver på siden længere

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk