Prisen daler på Dacia

Prisen daler på Dacia

Mens alle taler om de heftige prisfald på Tesla og de afledte effekter på andre elbiler, så er der ikke meget fokus på de traditionelle benzinbiler. Men nu sænker Dacia priserne.

Da Dacia i begyndelsen af året lancerede sin nye visuelle identitet og indførte nogle få, men markante ændringer på modellerne, var priserne steget i forhold til versionerne med den gamle identitet.

Men nu sænkes prisen for næsten alle Dacia modeller. Billigste model er Dacia Sandero med 90 hk., der falder med 5000 kroner, og nu kan fås for 149.990 kroner. Sandero Stepway, den frække storebror med samme motor, men med betydeligt mere udstyr og med et mere råt off road look, er faldet 7000 kroner og koster nu 197.990 kroner.

Flere penge er der at spare, hvis man kigger i retning af Dacia Duster. Her er der med få undtagelser tale om prisnedsættelser på 10.000 kr. Det betyder, at billigste Dacia Duster med 90 hk benzinmotor falder fra 219.990 kroner til 209.990 kroner. Vil man have topversionen med 90 hk hedder den Journey og koster 229.990 kroner. I den pris får man blandt andet 8 tommer media nav system, Apple Car Play, bakkamera, klimaanlæg og opvarmede sidespejle.

Vil man have mere power fås den også med 150 hk og automatgear. Den fås udelukkende i højeste udstyrsniveau og koster 259.990 kroner.

Det er næste blevet et fy-ord, men der er stadig dem, for hvem en diesel er det helt rigtige. For blot 254.990 kroner kan man nu få Dacia Duster 4x2 med den uopslidelige 1.5 Dci motor på 115 hk. Har man brug for at kunne trække på alle fire og klare sig igennem selv den værste snedrive eller det mest fedtede mudderhul, så er den version nu faldet og koster 279.990 kroner. Igen i højeste udstyrsvariant – Journey

”Der er ikke tale om specielle tilbud på lagerbiler, eller tilbud der kun omfatter enkelte varianter, men derimod en permanent tilretning af prisen. De nye priser gør blot Dacia til et endnu mere attraktivt køb, end det var i forvejen”, siger Søren Hyltoft fra RN Danmark, der importerer Dacia og Renault i Danmark