Dacia Jogger vinder prestigefyldt tysk pris

Dacia Jogger vinder prestigefyldt tysk pris

For første gang nogensinde har Dacia modtaget den prestigefyldte pris “Det Gyldne Rat” som Bild am Sonntag og Auto Bild hvert år uddeler. Prisen blev givet for den bedste bil under 30.000 Euro.

Mens vi venter på, om Dacia for 2. år i træk vinder Auto Best Award – sidste år med Dacia Spring og i år med Dacia Jogger i finalen, kan man lune sig ved en prestigefyldt pris, der netop er tilfaldet netop Dacia Jogger. Der er talen om ”Det Gyldne Rat”, der i år er blevet uddelt for 46. gang. Bag prisuddelingen, der er en af de mest anerkendte internationale priser, står tyske Bild am Sonntag og Auto Bild.

For at vinde skal man gennem hele to nåleøjer. I første omgang er det læserne af de to magasiner, der nominerer biler til finale – og derefter er der en ekspertjury, der tester bilen på alle tænkelige måder på racerbanen Lausitzring i Tyskland inden de træffer beslutning om, hvilke biler der vinder i de forskellige kategorier. Dacia Jogger vandt i kategorien for biler under 30.000 Euro - i alt er der 11 kategorier.

"Vi er meget glade for at modtaget det Gyldne Rat for Dacia Jogger. Denne allrounder symboliserer på mange måder Dacia mærkets filosofi med dets moderne udstyr, robuste off – road look og ikke mindst dets megen plads” udtaler Dacias tyske repræsentant.

Dacia Jogger, der blev introduceret på det danske marked i foråret, fås som en ægte syv sæders bil med elementer taget fra en traditionel stationcar, men med et udseende som en SUV, der med 20 mm frihøjde ikke går af vejen for at køre off road.

Platformen bilen bygger på kendes fra blandt andet Renault Captur og er designet til både B og C segment biler. I Danmark markedsføres den pt med en 110 hk benzinmotor, men til foråret er det også muligt at få den som hybrid med en 140 hk motor. En motor, der allerede nu sidder i f.eks. Renault Arkana – Renaults C SUV Coupé.