WOW – Renault Twingo goes electric

WOW – Renault Twingo goes electric

Renault afslørede i går en helt ny elektrisk bybil med krystalklare designreferencer til den elskede Renault Twingo fra 1993

Det kom som lidt af en bombe, da CEO for Renault Group og for gruppens rene elbilsdivision Ampere – Luca de Meo - i går afslørede endnu en elbil i det i forvejen stærke line up.

Allerede om to år er det planen at lancere en 100 % elektrisk Renault Twingo med et udseende, der ligger sig helt op af originalen fra 1993. En kultbil, der er solgt i mere end 2.5 mio. eksemplarer.

Der er endnu ikke sluppet så meget ud om den elektriske bybil. Udover, at den bygges på samme platform som de kommende elektriske versioner af Renault 5 og Renault 4.

Derudover slog Luca de Meo fast, at bilen bliver uhyre nøjsom med strømforbruget.

10 kWh/100 km sender den langt forbi dagens standard. Samtidig vil den udlede 75 % mindre CO2 end en gennemsnitsbenzinbil anno 2023.

Og så bliver den til at betale. 20.000 Euro bliver den europæiske pris. Og så bliver den naturligvis produceret i Europa – nærmere betegnet i ElectriCity i Frankrig, hvor Renault har fire fabrikker, der skal producere fremtiden elbiler.