Scandlines indsætter ekstra færge på Gedser-Rostock i højsæsonen

Scandlines indsætter ekstra færge på Gedser-Rostock i højsæsonen

Scandlines oplever i øjeblikket vækst i passagertrafikken til og fra Skandinavien. Alene på ruten Gedser-Rostock steg antallet af passagerer og personbiler med henholdsvis 13,1 og 11,4 procent i første halvår sammenlignet med 2022.

Rederiet Scandlines tilpasser derfor driften denne sommer: I højsæsonen sejler fragtfærgen Kronprins Frederik hver lørdag mellem Gedser og Rostock for at frigive plads på hybridfærgerne Berlin og Copenhagen på ruten.

”For at øge kapaciteten for personbiler på vores færger Berlin og Copenhagen indsætter vi nu også vores fragtfærge Kronprins Frederik på ruten Gedser-Rostock hver lørdag i højsæsonen,” siger administrerende direktør i Scandlines Deutschland GmbH Heiko Kähler.

Mandag-fredag sejler fragtfærgen på ruten Rødby-Puttgarden.

”Antallet af forudbestilte billetter indtil videre tyder på en god udvikling for rejsetrafikken i højsæsonen 2023,” slår Heiko Kähler fast.

Administrerende direktør i ROSTOCK PORT GmbH, Gernot Tesch glæder sig over udviklingen: ”Jo højere frekvens og kapacitet, jo mere attraktiv er Rostock som destination. Det at øge frekvensen er den helt rigtige måde til at klare sig godt i konkurrence med andre trafikkorridorer. Også i fremtiden vil en meget effektiv færgeforbindelse mellem Gedser og Rostock være den korteste og billigste vej mellem hovedstæderne København og Berlin.”