Hunting Hitler - jahti alkaa!

Hunting Hitler - jahti alkaa!

Onnistuiko Adolf Hitler pakenemaan Etelä-Amerikkaan Natsi-Saksan kukistuttua? HISTORY-kanavan upouudessa sarjassa Hunting Hitler ammattitaitoinen tiimi aloittaa tutkimuksensa argentiinalaisesta pikkukaupungissa. Sarja alkaa lauantaina kello 23.00.

21 vuotta CIA:ssa työskennellyt Bob Baer ja sotarikoksia tutkiva tohtori John Cencich aloittavat maailmanlaajuiset tutkimuksensa siitä, mitä Adolf Hitlerille todella tapahtui toisen maailmansodan lopulla vuonna 1945. Työ pohjautuu FBI:n aiemmin salaamaan, yli 700-sivuiseen materiaaliin.

Tutkijatiimissä ovat mukana Yhdysvaltain armeijan erikoisjoukkojen vääpeli Tim Kennedy, natsien sotarikokseen erikoistunut Steven Rambam, USA:n liittovaltion sheriffilaitoksen vankikarkureita etsivän erikoisyksikön entinen komentaja Lenny DePaul sekä maineikas journalisti ja historiantutkija Gerrard Williams.

Tutkijaryhmä suuntaa ensin Pohjois-Argentiinaan Charatan pikkukaupunkiin. FBI:n tietojen mukaan Adolf Hitler asui siellä 3,5 kuukautta sen jälkeen, kun hänen uskottiin kuolleen.

Kennedy, Rambam ja Williams käyvät koulussa, joka on yhdistetty sekä natsien nuorisoliikkeeseen että tunnettuun natsiin Carlos Buckiin, joka myös asui alueella. Lisätutkimuksissa löydetään myös panssaroitu varasto, joka muistuttaa FBI:n tiedoissa mainittua, Carlos Buckin tontilla sijainnutta salaperäistä armeijan bunkkeria.

”En osannut kuvitella, että 70 vuotta sitten tapahtuneista asioista puhuminen voisi herättää paikallisissa ahdistusta, varautuneisuutta ja pelkoa. Niin kuitenkin kävi”, kertoo Tim Kennedy.

Tästä voit katsoa videopätkän sarjan ensimmäisestä jaksosta, jossa tutkijatiimi tapaa Charatan vanhimman yhä elossa olevan saksalaisen asukkaan. Hän oli elossa jo silloin, kun Hitler väitetään nähdyn kaupungissa.

Hunting Hitlerin ensimmäinen jakso saa ensi-iltansa HISTORY-kanavalla lauantaina 7. marraskuuta kello 23.00.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.