Hunting Hitler - jakso 2: Secret Nazi Lair

Hunting Hitler - jakso 2: Secret Nazi Lair

HISTORY-kanavan uuden sarjan Hunting Hitler toisessa jaksossa Tim Kennedy löytää salaperäisen natsirakennelman Argentiinan viidakosta. Berliinissä Lenny DePaul yrittää selvittää, tekikö Hitler todella itsemurhan bunkkerissaan. Jakso nähdään lauantaina 23.00.

CIA:n kokenut konkari Bob Baer ja sotarikoksia tutkinut tohtori John Cencich johtavat maailmanlaajuisia tutkimuksia Adolf Hitlerin kohtalon selvittämiseksi. Apuna heillä on tuoreinta nykyteknologiaa sekä äskettäin julkistettuja FBI:n asiakirjoja. Kuoliko Hitler todella bunkkerissaan toisen maailmansodan lopulla, kuten aiemmin on uskottu, vai pakeniko Führer sittenkin Etelä-Amerikkaan?

Yhdysvaltain armeijan erikoisjoukkojen vääpeli Tim Kennedy sekä arkeologit Philip Kiernan ja Daniel Schavelzon tutkivat äskettäin löydettyä natsien piilopaikkaa Misionesissa Argentiinan, Brasilian ja Paraguayn rajalla. Alueelta löydettiin natsiesineistöä, muun muassa kolikoita 1940-luvulta sekä valokuvia Hitleristä. Mikä tärkeintä, tutkijamme löysivät todisteita luksustason asuintiloista sekä samoista vatsalääkkeistä, joita Hitler söi.

Berliinissä Yhdysvaltain liittovaltion sheriffilaitoksen entinen komentaja Lenny DePaul perehtyy Hitlerin sisäpiirin silminnäkijälausuntoihin ja tulee yllättävään johtopäätökseen: Hitlerin itsemurhalla ei ollut silminnäkijöitä eikä natsijohtajan ruumista tunnistettu bunkkerissa.

Venäläisten toimittamat DNA-todisteet Hitlerin kuolemasta eivät myöskään ole päteviä. DNA-näyte on peräisin naisesta, joka vastaa Eva Braunin kuvausta. Lenny yrittääkin kerätä DNA:ta Eva Braunin sukulaiselta. Hän tutkii myös Berliinin maanalaisia tunneleita.

Tästä voit katsoa ainutlaatuisen videopätkän, jossa Tim Kennedy tutkii tarkkailupistettä Misionesin viidakossa. Pian hän löytää kuitenkin jotakin vielä mielenkiintoisempaa...

Hunting Hitlerin jakso 2 nähdään lauantaina 14. marraskuuta kello 23 HISTORY-kanavalla.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.