Hunting Hitler - jakso 3: Escape from Berlin

Hunting Hitler - jakso 3: Escape from Berlin

HISTORY-kanavan uuden sarjan Hunting Hitler kolmas jakso nähdään lauantaina kello 23.00. CIA-konkari Bob Baer ja sotarikoksia tutkiva tohtori John Cencich jatkavat historiaan pahimpiin lukeutuvan sotarikollisen kohtalon selvittämistä.

Yhdysvaltain liittovaltion sheriffinlaitoksen karkureita etsivän erikoisryhmän entinen komentaja Lenny DePaul uskoo, että Hitler olisi voinut lavastaa oman kuolemansa. Nyt hän saa tietää, että Tempelhofin lentokentän kautta pakeni valtava määrä natseja samana päivänä, jolloin Hitler nähtiin viimeksi julkisesti - ja yhdessä lentokoneista oli lastina Hitlerin yksityisomaisuutta.

Lenny DePaul etsii toiseen maailmansotaan perehtyneen asiantuntijan Sascha Keilin kanssa tunneleita, jotka yhdistivät Führerin bunkkerin Tempelhofin lentokenttään, josta natsien koneita pakeni pimeän turvin.

Atlantin toisella puolella Argentiinassa, Valdésin niemimaalla, Yhdysvaltain armeijan erikoisjoukkojen Tim Kennedy, natsien sotarikosten asiantuntija Steven Rambam sekä maineikas toimittaja ja historioitsija Gerrard Williams yrittävät selvittää, miten Hitler olisi saapunut Etelä-Amerikkaan.

Ajauduttuaan ensin umpikujaan tiimi paljastaa huippumodernin ohjelmiston avulla natsien kannattajien verkoston läheisessä San Antonio Oesten kaupungissa. Paikan päällä löytyy Argentiinan laivaston tietoja alueella nähdystä salaperäisestä saksalaisesta sukellusveneestä, silminnäkijän lausunto aluksesta sekä vanha kaivo Caleta de los Lorosin rannikolta.

Tästä voit katsoa ainutlaatuisen videopätkän, jossa Lenny DePaul ja Sascha Keil tutkivat maanalaista reittiä, jota Hitler saattoi käyttää paetakseen bunkkeristaan Tempelhofin lentokentälle.

Hunting Hitlerin jakso 3 nähdään lauantaina 21. marraskuuta kello 23.00 HISTORY-kanavalla.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.