Arla Ingman harkitsee sulatejuuston valmistuksen uudelleen organisointia

Sulatejuuston myynti on laskenut viime vuosina, mistä on seurannut tuotantovolyymin huomattava vähentyminen Lapinjärven tuotantolaitoksella. Tehostaakseen toimintaansa ja turvatakseen yhtiön toiminnan jatkuvuutta Arla Ingmanin on etsittävä vaihtoehtoisia toimintatapoja kannattavuuden parantamiseksi.

- Meidän on löydettävä vaihtoehtoisia toimintatapoja muun muassa tuotannon tehostamiseksi ja tuotantokulujen karsimiseksi. Saavutamme huomattavia etuja jos keskitämme sulatejuuston valmistuksen jonkin toisen tuotantolaitoksen yhteyteen, sanoo Arla Ingmanin toimitusjohtaja Robert Ingman.

Vuosi 2010 oli haasteellinen Arla Ingmanille ja yritys on käynnistänyt toimenpiteitä kannattavuuden parantamiseksi, tehokkuuden lisäämiseksi ja tuotannon päällekkäisyyksien karsimiseksi. Tuotantotoimintojen keskittäminen on yksi näistä toimenpiteistä.

Lapinjärven tuotantolaitos on osa Arla Ingman -konsernia. Tuotantolaitoksella valmistetaan Arla Ingman Eva -sulatejuustoja ja henkilöstön määrä laitoksella on 15. Sulatejuuston uudelleen organisoinnin johdosta tehtyjen muutosten oletetaan johtavan myös henkilöstömuutoksiin. Lapinjärven tuotantolaitoksen henkilökunnan kanssa aloitetaan yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut 30.5.2011.

Lisätietoja:
Robert Ingman, toimitusjohtaja, Arla Ingman Oy Ab, puh. 050 162

Arla Ingman on yksi Suomen johtavista meijerialan yrityksistä, jonka tuotteet ovat Lähempänä Luontoa™.