Arla on tehnyt ostotarjouksen meijerialan yrityksestä Etelä-Saksassa

Arla voisi pian lisätä läsnäoloaan Saksan markkinoilla etelä-saksalaisen meijerialan yrityksen myötä. Arla on asettanut tarjouksen Allgäuland-Käsereienista ja tarjous on nyt esitettävänä Allgäulandin maidontuottajille. Kirjeessä heille Allgäuland-Käserein hallituksen puheenjohtaja kirjoittaa:

- Olemme erittäin innoissamme Arlan tarjouksesta, tämä suunniteltu hankinta on tärkeä ja tarpeellinen askel turvata yrityksemme tulevaisuus. Arla Foodsista saamme vahvan kumppanin, sanoo toimitusjohtaja Kuno Rumpel.

Seuraava askel on, että Allgäuland-Käsereien järjestää kokouksen, jossa maidontuottajat harkitsevat tarjousta. Jos he hyväksyvät tarjouksen, Euroopan kilpailuviranomaisten tulisi hyväksyä hankinta ennen kuin kauppa voidaan saada aikaan.

Arla: Huomattavia mahdollisuuksia juustossa

Arla Foods ja Allgäuland-Käsereien ovat käyneet keskusteluita ja neuvotelleet jo joidenkin kuukausien ajan taloudellisesti vaikeassa tilanteessa olevan etelä-saksalaisen osuuskunnan taustalla.

"Olemme antaneet erityisen ostotarjouksen ja voimme taata, että ostamme kaiken Allgäulandin nykyisiltä tuottajilta toimitettavan maidon," kertoo Tim Orting Jørgensen, Arla Foods International -konsernin johtaja ja siten vastuussa Arlan Saksan markkinoista.
"Näemme merkittäviä mahdollisuuksia Allgäuland-Käsereienin juuston tuotannossa. He tuottavat erinomaisia erityisjuustoja, joille on tärkeää kansainvälistä potentiaalia ja juuri tämä tekee meijeristä kiinnostavan Arla Foodsille. Tietyt tuotteet tulisivat täydentämään juustoja, joita Arla jo tekee, joukossa myös ne juustot, joita markkinoimme House of Castello® -laatumerkin alla. Joten näemme paljon mahdollisuuksia Allgäulandin tuotteille - eikä pelkästään Saksassa," sanoo Tim Orting Jørgensen.

Arla Foods yhdistyi aiemmin tänä vuonna pohjois-saksalaisen meijeriyrityksen, Hansa-Milchin kanssa, joka tuottaa vain tuoretuotteita. Arlan tavoitteena on tulla yhdeksi suurimmista meijeriyrityksistä Saksassa ja Arlan yrityksen strategia samanaikaisesti keskittyy juuston kasvuun, sisältäen globaalin brändin House of Castello®.

Faktoja Allgäuland-Käsereienistä

• 1800 maidontuottajaa
  • 4 tuotantolaitosta
  • 306 työntekijää
  • 452 miljoonaa kg maitoa
  • Lähinnä juuston ja voin tuotantoa, mutta myös joidenkin tuoretuotteiden.
  • Liikevaihto: 253 miljoonaa euroa (josta 31 prosenttia viennistä)
  • Lue lisää osoitteesta www.allgaeuland.de

Lisätietoja: Viestintä, 050 369 57 69

Arla Ingman on yksi Suomen johtavista meijerialan yrityksistä, jonka tuotteet ovat Lähempänä Luontoa™.