Kolminkertaisesti proteiinia – täysin uudenlainen virkistysjuoma on täällä

Kolminkertaisesti proteiinia – täysin uudenlainen virkistysjuoma on täällä

Arla Protein Refresh on uusi virkistysjuoma aktiiviseen arkeen. Yhdessä tölkissä on jopa kolminkertaisesti proteiinia verrattuna muihin lisäarvollisiin energiajuomiin. Raikas uutuusjuoma on Arla Foods Ingredients -tutkimusorganisaation kehityksen tulos. Se lanseerataan maaliskuussa ensimmäisenä maailmassa Suomessa.

Arla Protein Refresh on täysin uudenlainen lisäarvollinen energiajuoma, jossa on 10 grammaa proteiinia yhdessä tölkissä. Tölkin koko on 330 millilitraa. Proteiinin määrä on siis kolminkertainen verrattuna vastaaviin saman kategorian tuotteisiin. Lisäksi juomassa on kofeiinia 32 milligrammaa per 100 millilitraa.

Hiilihapotettu juoma ei sisällä lainkaan keinotekoisia makeutusaineita. Se on maltillisesti ja luonnollisesti makeutettu muun muassa sokerilla, ja siinä on vain 2,5 grammaa hiilihydraatteja per 100 millilitraa. Raikkaita makuja on kolme: Lemon-Lime, Strawberry-Watermelon ja Blueberry-Pomegranate. Arla Protein Refresh löytyy kaupassa energiajuomahyllystä.

Uudenlainen, luonnollisempi virkistysjuoma sopii kaikille niille, jotka etenevät arjessaan sisulla ja tekevät aktiivisesti asioita. Juoman voi nauttia niin piristävänä huikkana matkalla paikasta toiseen kuin ennen treeniä energiaa antamaan.

– Halusimme luoda virkistävän juoman, joka on helppo nauttia menossa mukana ja joka tuo arkeen lisää puhtia. Arla Protein Refresh tuo hyvän makunsa ja ravintosisältönsä myötä energiaa ja virkistystä kiireenkin keskelle, sanoo Tiia Seppälä, Arla Protein -sarjan Brand Manager.

Juoma lanseerataan ensimmäisenä maailmassa Suomessa. Myöhemmin se tulee myyntiin myös muissa maissa, joissa Arla toimii.

Proteiini-innovaatio uutuusjuoman pohjana

Arla Protein Refresh -juoma sisältää runsaasti hyvälaatuista heraproteiinia, jossa on kaikki elimistön tarvitsemat välttämättömät aminohapot.

Hyvinvointitrendiin vastaava juomauutuus on aivan uusi innovaatio. Arla Suomi on johtanut juoman tuotekehitystä apunaan Tanskassa sijaitsevan Arla Foods Ingredients -tutkimusorganisaation huippuluokan proteiinitietämys. Innovaatiotyöryhmä on kehittänyt nopeasti imeytyvän heraproteiinin, joka tuo juomaan huiman määrän proteiinia ilman, että se maistuu.

Arla panostaa maidon tutkimiseen ja kehittää siitä jatkuvasti uusia innovaatioita, joita voidaan hyödyntää erilaisissa tuotteissa. Uusi proteiinijuoma osoittaa, että maitoa voi tutkimuksen ja kehityksen myötä hyödyntää myös muissa kuin perinteisissä maitotuotteissa.

– Maito on luonnostaan ravintorikas ja yksi eniten ravintoaineita sisältävistä elintarvikkeista. Se antaa erinomaiset lähtökohdat uusien proteiinipitoisten tuotteiden kehittämiseen, kertoo Arlan Jani Martikainen, Category Manager, Milk Based Beverages.

Virkistysjuoma on Arlalta uusin lisäys suosittuun Arla Protein -tuoteperheeseen. Samalla se on avaus uusille markkinoille. Arlan tavoitteena on rakentaa parempaa tulevaisuutta panostamalla ihmisten ja planeettamme hyvinvointiin. Uusilla ruoka- ja juomainnovaatioilla on tärkeä rooli ravitsevassa, kestävässä ja maistuvassa ruokavaliossa.

Lisätietoja:

Tiia Seppälä
      Brand Manager, Arla Protein, Arla Oy
      tiia.seppala@arlafoods.com

Jani Martikainen
      Category Manager, Milk Based Beverages, Arla Oy
      jani.martikainen@arlafoods.com

viestintäjohtaja, Arla Oy
      sirpa.rinne@arlafoods.com

Arla Oy on paikallinen maitoalan suunnannäyttäjä ja rehti kumppani niin tuottajille kuin asiakkaille. Tarjoamme kuluttajille luonnollisia makuja Suomesta ja maailmalta päivän jokaiseen hetkeen. Meillä työskentelee 390 henkeä ja liikevaihtomme oli 323 miljoonaa euroa vuonna 2020. Yrityksemme kuuluu kansainväliseen Arla Foods -konserniin, jonka tavoitteena on olla hiilineutraali meijeri vuoteen 2050 mennessä. Me Suomessa aiomme saavuttaa tavoitteen etuajassa. Arla Suomi -yhteistyöryhmään kuuluu 9 yhteistyömeijeriä ja 440 maidontuottajaa eri puolilla Suomea. www.arla.fi