IVECO S-Way NP

IVECO S-Way NP 460 on voittanut Sustainable Truck of the Year 2021 -palkinnon

IVECO S-Way NP 460 -ajoneuvon LNG-malli on voittanut Sustainable Truck of the Year 2021 -palkinnon vetoautoluokassa. Nyt jo viidennen kerran valitun palkinnon on perustanut italialainen ajoneuvoalan lehti Vado e Torno. Ammattilaistoimittajista koostuva tuomaristo valitsee voittajan Vado e Torno -lehden laatiman kestävän kehityksen Sustainability Index -indeksin perusteella.

IVECO S-Way NP -ajoneuvossa yhdistyy IVECOn alansa johtava kokemus maakaasusta käyttövoimana ja IVECOn S-Way-malliston erittäin innovatiivinen suunnittelu. Suunnittelulla on varmistettu ajoneuvolle täysi valikoima ominaisuuksia ja liitettävyyttä hyödyntäviä räätälöityjä palveluja, jotka keskittyvät kuljettajaan, kaluston omistajaan sekä kestävyyteen.

Maurizio Cervetto, Vado e Torno -lehden varapäätoimittaja kertoi: ”IVECO S-Way NP:n avulla IVECO määrittelee uudet vertailurajat vaihtoehtoisia polttoaineita hyödyntävien pitkän matkan vetoautojen tuottavuudelle ja tehokkuudelle. (...) Sen lisäksi, että IVECO S-Way on ainoa maakaasukäyttöinen ajoneuvo, jonka toimintasäde on jopa 1 600 km, se on myös asettanut uuden tavoitetason kulutuksellaan 4,12 km / 1 kg kaasua. IVECO S-Way NP:ssa yhdistyy hyväksi havaitulla käyttövoimalaitteella (...) saavutettu tekninen suorituskyky ja täysin uudistettu ohjaamo 12 prosenttia paremmalla ilmanvastuskertoimella (Cx), joka mahdollistaa merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen (jopa 4 prosenttia). Lisäksi ajoneuvossa on edelläkävijän ominaisuuksia ja laatustandardeja, jotka parantavat merkittävästi kuljettajan ajomukavuutta ja muiden tiellä kulkijoiden turvallisuutta. Uusi ohjaamo luo ympäristön, joka mahdollistaa tilan täyden hyödyntämisen (vapaa korkeus 2 150 mm ja tunnelin korkeus vain 95 mm). Ohjaamo on hiljaisempi kuin koskaan sekä sisältä että ulkoa (Piek Quiet Truck -sertifikaatin standardien mukaisesti). Monien ajonhallintajärjestelmien lisäksi ajoneuvo tarjoaa uusia liitettävyyspalveluita, jotka parantavat kaikenlaisten kuljetusten kestävyyttä entisestään."

Thomas Hilse, IVECOn brändijohtaja, kommentoi: ”Olemme erittäin ylpeitä tästä tärkeästä palkinnosta, joka tukee näkemystämme maakaasun keskeisestä roolista pitkien matkojen kestävän kuljetuksen saavuttamisessa. Se on ainoa ratkaisu, joka on saatavilla heti. Maakaasu on alku nollapäästöihin pyrkimisessä, ja IVECO S-Way todistaa, että se on jo todellisuutta: ajoneuvon suorituskyvyn, matalien kokonaiskäyttökustannuksien, hiljaisen käynnin ja pitkän toimintasäteen ansiosta se tarjoaa ratkaisun, joka on kestävä sekä taloudellisesti että ympäristön kannalta. Lisäksi olemme kuunnelleet kuljettajia ja suunnitelleet ohjaamon siten, että se on kuin heidän toinen kotinsa. LNG-jakeluinfrastruktuuri kehittyy nopeasti ja kattaa jo tärkeimmät eurooppalaiset liikennekäytävät. Eri maissa käytössä olevat tuet ja kannustimet tekevät tämänkaltaisista ajoneuvoista entistä varteenotettavampia vaihtoehtoja. Olemme jo huomanneet muutoksen kuljetusalan ihmisten ajatusmaailmassa. He tulevat enenevissä määrin hakemaan meiltä ratkaisuja maakaasun käyttöön. Mikä tärkeintä, bio-LNG (LBG) on jo saatavilla oleva lähes nollapäästöinen ratkaisu, ja se toimiikin nollapäästöisen liikenteen suunnannäyttäjänä metaanista tuotetulla sinisellä vedyllä.”

Ajoneuvossa yhdistyy paras mahdollinen mukavuus, turvallisuus, liitettävyys ja kestävyys, joita nykyinen teknologia voi tarjota. Ohjaamon kuljettajakeskeinen suunnittelu tarjoaa tilavan ja hyvin järjestetyn ympäristön, jossa kaikkia toimintoja voidaan ohjata etänä MY IVECO EASY WAY -sovelluksen kautta – aina valaistuksesta ilmastointiin ja tietoviihteestä ikkunoihin sekä oviin. Ohjaamo on vahvistettu ECE R29.03 -törmäystestistandardin mukaisen mekaanisen rasituksen sietokyvyn varmistamiseksi. Etuakseli on hienosäädetty siten, että jarrutusmatka on pienentynyt 15 prosentilla. Tämä parantaa ajoneuvon kokonaisturvallisuutta. Tehokas Connectivity Box mahdollistaa valikoiman erilaisia ominaisuuksia ja täysin uusia palveluita, jotka on suunniteltu parantamaan kuljettajan ohjaamo-olosuhteita ja maksimoimaan omistajan kannattavuus. Se pitää ajoneuvon jatkuvasti yhteydessä IVECOn ohjaushuoneen asiantuntijoihin, jotka monitoroivat ajoneuvoa joka hetki.

Tämä mahdollistaa huolto- ja korjausseisokkien tehokkaan suunnittelun tarjoten ennakoivaa palvelua ajoneuvon käyttöajan maksimoimiseksi. Ajotyylin arviointijärjestelmä tarjoaa reaaliaikaisia neuvoja auttamaan kuskia ajamaan tehokkaasti ja turvallisesti. Ajoneuvon kestävään suorituskykyyn kuuluu hiljainen käynti ja alhaiset päästöt. Sillä on 95 prosenttia pienemmät hiukkaspäästöt ja 90 prosenttia pienemmät NO2-päästöt dieseliin verrattuna. Kun ajoneuvo käy biometaanilla, se tuottaa 95 prosenttia vähemmän hiilidioksidipäästöjä ja edistää kiertotaloutta.

IVECO on tutkinut vaihtoehtoisia käyttövoimia yli 20 vuotta ja saavuttanut laajaa kokemusta, josta todisteena on yli 35 000 Euroopan markkinoilla myytyä maakaasukäyttöistä ajoneuvoa. Se tunnetaan myös maakaasuteknologian mahdollistajana ja alaan tutustuvien eri sidosryhmien välisenä yhdistäjänä. Tämän kehityksen ansiosta vain parissa vuodessa pelkästään Italiaan on levinnyt yli 80 LNG-tankkauspisteen verkosto. IVECO on omistautunut kehittämään suorituskykyä parantavaa ja kuljettajan tarpeisiin räätälöityä tuotetta ympäristön kannalta elintärkeän kestävän kehityksen mukaisen teknologian avulla. Nyt IVECO saa nauttia työnsä tuomasta menestyksestä.

Automerkin laajaan valikoimaan kuuluu Daily, 3–7,2 tonnin segmentin ajoneuvo, 6–22 tonnin segmentin Eurocargo, yli 16 tonnin segmenttiin kuuluva maasto-olosuhteisiin tarkoitettu Trakker sekä IVECO WAY -mallisto, johon kuuluvat tietehtäviin tarkoitettu S-WAY ja kevyisiin maastotehtäviin tarkoitettu IVECO X-WAY. Lisäksi IVECOn Astra-merkki valmistaa maastokuorma-autoja, jäykkiä ja nivellettyjä lavakuorma-autoja sekä erityiskäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja.