Pois varjoista: Miksi testipohjainen ravitsemus on tulevaisuutta?

Pois varjoista: Miksi testipohjainen ravitsemus on tulevaisuutta?

Oikean polun etsiminen ravitsemuksen ja ravintolisien viidakossa voi tuntua uuvuttavalta, mutta testipohjainen ravitsemus auttaa vastaamaan kaikkien mieltä askarruttaviin kysymyksiin: Pitääkö minun muuttaa tottumuksiani – ja jos pitää, miten?

Lisäänkö ruokavaliooni omega-3-rasvahappoja, A-, B-, C- ja D-vitamiinia vai kivennäisaineita? Jos haluat pitää huolta itsestäsi keskittymällä ruokavalioon, oikean tiedon löytäminen voi olla haastavaa. Jos taas luotat ravintolisäostoksissa pelkästään omiin vaistoihisi, et todellakaan ole yksin. Testipohjaisen ravitsemuksen yleistymisen myötä hyvinvoinnin ylläpitäminen ei enää ole arvailujen, trendien tai vaistojen varassa, vaan se perustuu tieteeseen. Huipputeknologia tarjoaa vastaukset kysymyksiisi ja kertoo tarkalleen, mitä elimistösi tarvitsee, jotta pysyisit kunnossa ja jopa välttäisit elintasosairauksiin, kuten tyypin 2 diabetekseen, sairastumisen.

Zinzino tarjoaa testipohjaisia, tieteellisesti tutkittuja ravintolisiä sekä valikoiman lääketieteeseen perustuvia verikokeita. Tohtori Colin Robertson on Zinzinon tutkimusasiantuntija ja johtava tuotevastaava, joka kutsuu Zinzinon menetelmää ”varjoista valoon siirtymiseksi” – eli tiedon hankkimiseksi omasta hyvinvoinnista. Tohtori Robertson kertoo, että menetelmän tarkoituksena ei ole herättää pelkoja vaan voimaannuttaa ja tarjota ratkaisuja:
”Tavoitteenamme on luoda luottamusta, ja jos henkilön hyvinvointi kaipaa kohennusta, niin voimme yhdessä selvittää, miten se voidaan tehdä. Siitä testipohjaisessa ravitsemuksessa on minusta kyse”, hän sanoo.

Zinzino käyttää tieteellisesti tutkittuja ja riippumattomia kuivaveritestejä, jotka tarjoavat tärkeää tietoa henkilön hyvinvoinnista: BalanceTest kertoo yhdentoista rasvahapon määrät veressä, ja Vitamin D Testin avulla voi selvittää D-vitamiinitason ja sen, ovatko määrät tasapainossa vai esiintyykö henkilöllä puutosta suhteessa hänen sukupuoleensa, ikäänsä ja vartalotyyppiinsä. HbA1c Test kertoo pitkän aikavälin verensokeritason ja antaa testin tekijälle tietoa, jonka avulla hän voi muuttaa elintottumuksiaan ja edistää hyvinvointiaan kestävällä tavalla. Tulosten perusteella Zinzino tarjoaa konkreettisia, tietoon perustuvia suosituksia sekä ruokavalion että liikuntatottumusten muutoksiin.
”Emme saarnaa siitä, miten tärkeitä omega-3-rasvahapot ovat ruokavaliossa. Tiede on jo kertonut sen meille. Me tarjoamme ratkaisuja”, tohtori Robertson sanoo. Kun tohtorilta kysytään, miksi testaus kannattaa, hänellä on selkeä vastaus: ”Miksi hapuilla pimeässä, kun voi sytyttää valot?”

Maailmanlaajuinen ongelma
Tohtori Robertsonin mukaan ihmiset kaikkialla maailmassa saavat ruokavaliostaan aivan liian vähän omega-3-rasvahappoja ja D-vitamiinia, eivätkä monet tiedä, mitkä seuraukset vajauksella voi olla. Muutokset ihmisten ruokavaliossa, ruokailutottumuksissa ja ruokamieltymyksissä sekä tuoreen luomuruoan ja kalan hintojen nousu ovat kasvattaneet ravintolisien tarvetta. Zinzino onkin huomannut, että ihmisten kiinnostus tieteeseen perustuvaan paremman hyvinvoinnin tavoitteluun on lisääntynyt.
”Ihmisten kiinnostus ja tietoisuus ovat kasvussa. Ihmiset ovat todistaneet maailmanlaajuista terveyskriisiä eivätkä halua osaksi sitä”, toteaa tohtori Robertson. Ihmiset tietävät, että parempaan hyvinvointiin ei ole yhtä jokaiselle sopivaa patenttiratkaisua, ja ovat kyllästyneet sopivien ruokailu- ja liikuntatottumusten kalliiseen kokeiluun. Tohtori Robertson huomauttaa myös, että monenlaiset ihmiset lääkäreistä bussikuskeihin ja innokkaisiin ruoanlaittajiin pyytävät häneltä jatkuvasti ravitsemukseen ja hyvinvoinnin ylläpitämiseen liittyviä neuvoja ja ohjeita.

Zinzino on maailmanlaajuinen pohjoismainen yritys, joka on erikoistunut testipohjaiseen, henkilökohtaiseen ravitsemukseen. Yrityksellä on alati kasvava valikoima tieteellisesti tutkittuja ja luotettavia kuivaveritestejä sekä omia luonnollisia ravintolisiä, jotka auttavat ylläpitämään tasapainoista hyvinvointia.