Testipohjaisen ravitsemuksen edelläkävijä saavuttaa historiallisen virstanpylvään: miljoona veritestiä

Pohjoismaisen hyvinvointiyritys Zinzinon tavoitteena on poistaa arvailut siitä, onko sen tuotteiden käyttäjien elämä terveellisempää, tarjoamalla tieteeseen perustuvia kuivaveritestejä sekä yksilöllisiä ravintolisiä. Zinzinon veritestejä on tehty jo miljoona, ja niiden määrä kasvaa jatkuvasti. Nyt Zinzino kehottaa kaikkia laittamaan ravintolisät testiin sen varmistamiseksi, että ravintoaineet ovat imeytyneet elimistöön.

-Henkilökohtainen hyvinvointisuunnitelma perustuu puhtaasti logiikkaan, toteaa Zinzinon perustaja Ørjan Sæle. Sen toimivuudesta pitäisi myös saada todisteita, sillä ansaitsemme odotuksiamme vastaavia tuloksia.

Zinzinon kuivaveritestien valikoima on tällä hetkellä maailman laajin. Testit analysoidaan anonyymisti Vitasin riippumattomassa GMP-sertifioidussa sopimuslaboratoriossa. Vitasilla on maailman johtava kuivaveritestilaboratorio ja lähes 30 vuoden kokemus laadukkaiden analyysipalveluiden ja huipputeknologian tarjoamisesta. Yrityksen menestyksekäs yhteistyö Zinzinon kanssa on saavuttanut miljoonan analysoidun BalanceTestin rajan.

BalanceTestin avulla saatava yksilöllinen rasvahappoprofiili on Zinzinon ravitsemusstrategian perusta. Testi kertoo tarkat tiedot 11 rasvahapon pitoisuuksista veressä sekä antaa kuuden terveyden kannalta oleellisen markkerin perusteella tiedon siitä, saako näytteen antaja ravinnostaan riittävästi omega-3-rasvahappoja vai tarvitseeko tämä kalaöljylisää. Testitulosten perusteella Zinzino tarjoaa yksilöllisiä suosituksia ja ohjeita siitä, miten kehon välttämättömien omega-6- ja omega-3-rasvahappojen tasapainon voi palauttaa ja näin edistää omaa terveyttään.

-Tieto elimistön tilanteesta on kovaa valuuttaa tänä päivänä, toteaa Zinzinon toimitusjohtaja Dag Bergheim Pettersen. Kuivaveritestiemme avulla ihmiset voivat ottaa oman terveytensä haltuun, mikä on mullistava asia yhteiskunnassamme. Miljoonan testin rajan rikkoutuminen on merkittävä saavutus tulevaisuudellemme testipohjaisen ravitsemuksen edelläkävijänä. Tarjoamme ihmisille tietoa, jonka pohjalta he voivat ohjata omaa terveyttään ja turvata tulevaisuutensa.

Tieto on valtaa ja tuo mielenrauhaa
GBD (Global Burden of Disease) 2019 Disease, Injury, and Impairment Summariesin mukaan 6,3 miljardia ihmistä kärsii tällä hetkellä omega-3-rasvahapon puutteesta, eikä suurin osa heistä ole tietoisia asiasta. Tilanne on kriittinen, sillä puutostila voi vaikuttaa sydämeen, aivoihin ja silmiin liittyviin normaaleihin fyysisiin ja henkisiin toimintoihin. Koronapandemian jälkimainingeissa Vitasin kuivaveritestien kysyntä on kasvanut. Tiedusteluja on tullut yrityksiltä, jotka haluavat ottaa kuivaveritestit osaksi valikoimiaan. Vitasin toimitusjohtaja Thomas Gundersen toteaa kuitenkin, että toistaiseksi yrityksen kuivaveritestipalveluja käyttää vain Zinzino tuotteensa validoimiseksi. Zinzino kehottaa asiakkaitaan tekemään testin sekä ennen yksilöllisen ravintolisäohjelman aloittamista että sen jälkeen. Näin yritys voi kirjallisesti osoittaa, että tuotteet todella vaikuttavat elimistössä.

-Mikään muu yritys ei hyödynnä kuivaveritestiemme tuloksia käytännössä kuten Zinzino tekee, Thomas Gundersen toteaa. Zinzino on jo ratkaissut koodin ja saanut ihmiset hyödyntämään yksittäisen veripisaran sisältämää tietoa. Siinä on enemmän molekyylejä kuin Saharan autiomaassa on hiekanjyviä, ja Zinzino todella tekee vaikuttavaa työtä tällä saralla. Ei riitä, että me tutkijat tiedämme totuuden. Meidän on osattava hyödyntä tärkeää tietoja ja tutkimuslöydöksiä silloin, kun niistä voi olla hyötyä koko maailmalle.

Miljoonan BalanceTestin rajan saavuttaminen liittyy Zinzinon strategiseen missioon, joka on siirtyminen maailmanlaajuisesti arvailuun perustuvasta ravitsemuksesta testipohjaiseen ravitsemukseen. Zinzinon perustajan Ørjan Sælen mukaan tämä historiallinen virstanpylväs osoittaa, että nyky-yhteiskunnassa on käynnistynyt uusi, tietoisuuteen perustuvien yksilöllisten terveysratkaisujen aikakausi.

-Meidän jokaisen on toimittava nyt, jotta voimme elää täysipainoisempaa ja terveempää elämää. Yksittäiselle ihmiselle kyse on vain pienestä veripisarasta, mutta ihmiskunnan terveydelle se merkitsee jättiloikkaa, Ørjan Sæle toteaa. Ennusmerkit olivat ilmassa jo vuonna 2012, kun päätimme ottaa BalanceTestin osaksi ravintolisiämme. Lähitulevaisuudessa veritestin tekeminen ennen jokaista ruokavalioon tai kunto-ohjelmaan tehtävää muutosta tulee olemaan itsestäänselvyys. Se vain on loogista silloin, kun omaan terveyteensä suhtautuu vakavasti.

Zinzinon perustaja Ørjan Sæle

Laita ravintolisät testiin
Zinzino haluaa nostaa ravintolisäalan rimaa lisäämällä kuluttajien tietoisuutta. Siksi yritys haastaakin nyt jokaisen laittamaan ravintolisänsä testiin ja selvittämään, miten oma elimistö niihin reagoi. Zinzinon uusista asiakkaista 97 prosentilla omega-3-arvot jäävät alle suositustason ensimmäisessä testissä, vaikka useimmat käyttävätkin jo entuudestaan jotakin omegaravintolisää. Käytettyään Zinzinon BalanceOil+-ravintolisää 120 päivän ajan, toinen testi kertoo, että välttämättömien omega-6- ja omega-3-rasvahappojen määrä veressä on noussut suositellulle tasolle. Kalaöljyn rasvahappojen säilymiseen tuoreina ja vaikuttavina tarvitaan voimakkaita antioksidantteja. Zinzino luonnollinen Polyphenol Omega Balance -ravintolisä perustuu puhtaaseen ja laadukkaaseen kalaöljyyn sekä ensiluokkaiseen ekstraneitsytoliiviöljyyn, joka sisältää samoja antioksidantteja kuin rasvainen kala.

-Olemme markkinoiden ensimmäinen toimija, joka pystyy esittämään ulkopuolisen tahon todisteet siitä, että ravintolisämme todella toimivat, Ørjan Sæle toteaa. Väitteidemme tukena on nyt miljoona riippumattoman tahon analysoimaa kuivaveritestiä. Nyt on aika saada koko maailma toimimaan. Älä arvaile, vaan tee testi!

Zinzino on maailmanlaajuinen pohjoismainen suoramyyntiyritys, joka on erikoistunut testipohjaiseen, yksilölliseen ravitsemukseen ja ihonhoitoon. Yritys on pörssinoteerattu Nasdaq First North Premier Growth Market -listalla. Sen tieteellisesti todistetut ravintolisät ovat saatavilla yli sadalla markkina-alueella maailmassa. Zinzino omistaa sveitsiläisen bioteknisen ihonhoidon merkin HANZZ+HEIDIIn sekä norjalaiset tutkimus- ja tuotantoyksiköt BioActive Foods AS:n ja Faun Pharma AS:n. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Ruotsin Göteborgissa, ja sillä on toimipisteitä Euroopassa, Aasiassa, Lähi-idässä, Yhdysvalloissa ja Australiassa.