Lainojen vertailupalvelu haluaa tehdä pikalainamarkkinoista läpinäkyvämpiä

Lainojen vertailupalvelu haluaa tehdä pikalainamarkkinoista läpinäkyvämpiä

Tanskalainen yrittäjäkaksikko haluaa tehdä pikalainamarkkinoista läpinäkyvämpiä ja luotettavampia suositun lainavertailupalvelunsa avulla. Matchbanker-palvelu palvelee asiakkaitaan Suomen lisäksi muun muassa 12 muussa Euroopan maassa.

Aarhus, Tanska - Lainavertailupalvelu Matchbanker haluaa tarjota asiakkailleen reilun ja läpinäkyvän tavan hakea lainaa verkosta. Tämä uuden sukupolven vertailupalvelu taistelee epäselviä lainaehtoja ja vaikeaselkoisia maksusuunnitelmia vastaan esittämällä lainojen tärkeät tiedot helposti ymmärrettävässä muodossa.

Matchbanker on tanskalaisen finanssiteknologiayritys Lead Supply A/S:n kehittämä vertailupalvelu, jossa käyttäjät voivat vertailla kymmeniä lainoja, suodattaa ja järjestellä niitä tarpeidensa mukaisesti, sekä tutustua kattavaan tietopankkiin lainaamisesta, säästämisestä ja oman talouden hallinnasta. Käyttötarkoitukseen sopivan ja edullisen lainan löytäminen auttaa kuluttajia säästämään lainakuluissa.

“Viimeisen viiden vuoden aikana olemme auttaneet satoja tuhansia asiakkaita löytämään sopivan lainan 14 eri maassa. Matchbankerin saavuttama suosio on ollut mahdollista vain tarjoamalla objektiivista ja tasapuolista palvelua.” kertoo Lead Supplyn toimitusjohtaja Andreas Linde.

Näin vertailu toimii

Vertailupalvelu listaa lainat kymmeniltä luotettavilta lainantarjoajilta ja esittää tärkeät tiedot, kuten todellisen vuosikoron, helposti vertailtavassa muodossa. Nämä tiedot ovat joskus vaikeasti löydettävissä lainoittajien sivuilta, mutta vertailupalvelu on kerännyt tiedot valmiiksi.

Matchbanker-tiimi on myös arvostellut suosituimmat lainoittajat ja listannut lyhyesti näiden etuja ja haittoja. Kaikki tärkeät tiedot ovat luettavissa yhdellä silmäyksellä.

“Lainamarkkinoiden läpinäkyvyys on todella heikkoa. Olemme jo kyenneet muuttamaan tätä tilannetta ja jatkamme taistelua läpinäkyvän ja reilun lainaamisen puolesta.” toteaa Andreas Linde.

Subjects

Lead Supply A/S on perustettu Aarhusissa, Tanskassa vuonna 2014. Vuonna 2018 yritys oli auttanut asiakkaitaan hakemaan lainoja 250 miljoonan euron edestä, 120 erilaiselta pankilta ja lainaa myöntävältä yritykseltä. Yritys on Kööpenhaminan pörssissä listautuneen North Media A/S:n osittain omistama.

Related stories

Matching consumers and banks

Lead Supply A/S is a fintech company founded in 2014 by Andreas Linde (CEO) and Stefan Vinding Olesen (CPO). Since the launch in Denmark, Lead Supply has expanded rapidly and is now operating in multiple countries. Our goal is to become market leaders in Europe by the end of 2020.

We genuinely want to make a dent in history by making the loan market more transparent, convenient and digital. Our mission is to help consumers and banks find the best possible match.

In our digital marketing, we are committed to driving efficiency, reaching ambitious targets in terms of return on ad spend (ROAS) and supporting international expansion. We use the lifetime value of our customers as a guide for automated marketing programmes such as Smart Bidding. This has led to a 31% increase in monthly conversions, 17% growth in conversion rate and a 9% improvement ROAS.

One of the things that we are mostly proud of in Lead Supply is our data warehouse which we’ve built ourselves. This allows us to store and combine information from a number of different sources, providing us with a holistic view of our customers. This is absolutely key to gaining momentum in the market as it allows us to precisely know what a customer is worth, and therefore how much we can pay for her or him.