Lainojen vertailupalvelu haluaa tehdä pikalainamarkkinoista läpinäkyvämpiä

Tanskalainen yrittäjäkaksikko haluaa tehdä pikalainamarkkinoista läpinäkyvämpiä ja luotettavampia suositun lainavertailupalvelunsa avulla. Matchbanker-palvelu palvelee asiakkaitaan Suomen lisäksi muun muassa 12 muussa Euroopan maassa.

Aarhus, Tanska - Lainavertailupalvelu Matchbanker haluaa tarjota asiakkailleen reilun ja läpinäkyvän tavan hakea lainaa verkosta. Tämä uuden sukupolven vertailupalvelu taistelee epäselviä lainaehtoja ja vaikeaselkoisia maksusuunnitelmia vastaan esittämällä lainojen tärkeät tiedot helposti ymmärrettävässä muodossa.

Matchbanker on tanskalaisen finanssiteknologiayritys Lead Supply A/S:n kehittämä vertailupalvelu, jossa käyttäjät voivat vertailla kymmeniä lainoja, suodattaa ja järjestellä niitä tarpeidensa mukaisesti, sekä tutustua kattavaan tietopankkiin lainaamisesta, säästämisestä ja oman talouden hallinnasta. Käyttötarkoitukseen sopivan ja edullisen lainan löytäminen auttaa kuluttajia säästämään lainakuluissa.

“Viimeisen viiden vuoden aikana olemme auttaneet satoja tuhansia asiakkaita löytämään sopivan lainan 14 eri maassa. Matchbankerin saavuttama suosio on ollut mahdollista vain tarjoamalla objektiivista ja tasapuolista palvelua.” kertoo Lead Supplyn toimitusjohtaja Andreas Linde.

Näin vertailu toimii

Vertailupalvelu listaa lainat kymmeniltä luotettavilta lainantarjoajilta ja esittää tärkeät tiedot, kuten todellisen vuosikoron, helposti vertailtavassa muodossa. Nämä tiedot ovat joskus vaikeasti löydettävissä lainoittajien sivuilta, mutta vertailupalvelu on kerännyt tiedot valmiiksi.

Matchbanker-tiimi on myös arvostellut suosituimmat lainoittajat ja listannut lyhyesti näiden etuja ja haittoja. Kaikki tärkeät tiedot ovat luettavissa yhdellä silmäyksellä.

“Lainamarkkinoiden läpinäkyvyys on todella heikkoa. Olemme jo kyenneet muuttamaan tätä tilannetta ja jatkamme taistelua läpinäkyvän ja reilun lainaamisen puolesta.” toteaa Andreas Linde.

• Business enterprise, General

Lead Supply A/S on perustettu Aarhusissa, Tanskassa vuonna 2014. Vuonna 2018 yritys oli auttanut asiakkaitaan hakemaan lainoja 250 miljoonan euron edestä, 120 erilaiselta pankilta ja lainaa myöntävältä yritykseltä. Yritys on Kööpenhaminan pörssissä listautuneen North Media A/S:n osittain omistama.