Uusi lainavertailupalvelu auttaa Suomalaisia kuluttajia löytämään edulliset rahoitusratkaisut

Rahoitusalan digitalisaatio on pitkään laahannut muiden palvelujen sähköistymisen perässä. Vielä 2010-luvun alkuvuosina, oli normaalia käydä henkilökohtaisessa lainaneuvottelussa oman pankkisi kanssa. Lainaaminen, esimerkiksi auton hankintaa tai remonttia varten oli pitkä, jopa useita viikkoja kestävä prosessi.

Vuonna 2014 perustettu Lead Supply A/S päätti tarttua tähän ongelmaan kehittämällä helppoja ja ilmaisia tapoja vertailla lainoja. Yrityksen taival alkoi kotimaassaan Tanskassa, mutta laajeni pian muualle Skandinaviaan. Toiminta Suomessa aloitettiin vuoden 2018 alussa.

“Haluamme olla lainapalvelujen Momondo, jossa hintatietoiset kuluttajat etsivät heille sopivimmat rahoitusratkaisut käyttökohteesta riippumatta.” kertoo Lead Supply A/S:n toimitusjohtaja ja osaomistaja Andread Linde yrityksensä visiosta.

Lainaa-helposti.fi kilpailuttaa lainat ilmaiseksi

Lainaa-helposti.fi on yrityksen vuonna 2018 julkaistu suomalainen lainavertailupalvelu. Lainavertailuun kuuluvat kaikki Suomen suurimmat yksityiset pikalainantarjoajat. Palvelu kilpailuttaa vakuudettomia lainoja aina 70 000 euroon asti.

Lainapalvelu soveltuu siis myös isompiin tarpeisiin kuten autolainaan tai remonttilainaan. Kaikki lainat ovat vakuudettomia ja niitä voidaan hakea täysin sähköisesti. Tämä nopeuttaa käsittelyaikoja huomattavasti, joten kuluttaja saa lainapäätöksen yleensä lähes välittömästi. Lainarahat siirretään pääsääntöisesti saman päivän aikana.

Käyttäjä voi myös mukauttaa hakua muun muassa lainamäärän ja hakijan iän mukaisesti. Näin vertailuprosessia voi virtaviivaistaa yhä pidemmälle ja käyttäjä saa vain hakutuloksia jotka vastaavat hänen oikeaa lainatarvettaan.

“Haluamme palvelun olevan niin helppokäyttöinen, että sen käyttö onnistuu keneltä tahansa, millä laitteella tahansa. Uskomme, että laina- ja rahoitusalan palvelut voivat olla 10 kertaa parempia kuin nyt. Tämä on missiomme.” päättää toimitusjohtaja Linde.