Øk adopsjonsstøtten!

De tre adopsjonsforeningene har nå startet sin egen kampanje: «Øk adopsjonsstøtten». På kampanjens Facebook-side vil vi samle inn underskrifter for å legge press på politikerne, slik at de innfrir det de har programfestet: å øke adopsjonsstøtten!

I disse dager starter de tre adopsjonsforeningene kampanjen «Øk adopsjonsstøtten». Målet med kampanjen er å få stortingsflertallet til å innfri det de allerede har programfestet: å øke adopsjonsstøtten til folketrygdens grunnbeløp (1 G). Nåværende adopsjonsstøtte ligger per april 2013 på kr 45 330, mens folketrygdens grunnbeløp er på kr 82 122 (den øker fra 1. mai hvert år).

Foreningene har blant annet opprettet en Facebook-side med navnet «Øk adopsjonsstøtten!» for kampanjen, der vi ønsker å samle inn underskrifter for å legge press på politikerne. Målet er at de endelig realiserer sine egne programløfter over statsbudsjettet 2014. Vi håper at alle som leser dette vil støtte kampanjen med sin underskrift, like siden og dele lenken til den med andre.

Gå til Øk adopsjonsstøtten her.

Signer på kampanjen her.

Dagens støtte – for lav
Adopsjonsstøtten ble etablert for å gjøre det mulig for flere å adoptere. Det er ikke tilfelle per dags dato, da støtten verken gjenspeiler den generelle prisutviklingen i Norge eller de stadig økende adopsjonskostnadene. Ved å øke adopsjonsstøtten til folketrygdens grunnbeløp vil flere få mulighet til å bli foreldre gjennom internasjonal adopsjon. Og flere barn vil få mulighet til få gode og omsorgsfulle familier i Norge!

For mer informasjon, kontakt adopsjonsforeningene:

InorAdopt

Verdens Barn