Dramatisk avslutning på Hunting Hitler!

Dramatisk avslutning på Hunting Hitler!

Et team bestående av internasjonale etterforskere og nazijegere prøver én gang for alle å finne svaret på spørsmålet: Klarte Hitler å rømme fra Berlin etter krigen? Hunting Hitler avsluttes med en dramatisk totimers dobbelepisode lørdag kl. 22.00 på HISTORY.

I 2014 offentliggjorde FBI hundrevis av konfidensielle dokumenter som viste at Adolf Hitler muligens ikke begikk selvmord i bunkeren sin, men flyktet til Sør-Amerika etter Nazi-Tysklands fall i 1945. Utstyrt med det siste innen teknologi og de ferske FBI-filene, setter Hunting Hitler seg fore å løse et av de største mysteriene i det 20. århundret.

I den to timer lange avslutningen avdekker Bob Baer og dr. John Cencich, som står i spissen for etterforskningen, Hitlers potensielle neste trekk i Argentina, der en av Førerens fortrolige drev et mystisk hotell. Teamet undersøker det nå nedlagte hotellet og finner et øyenvitne som så Hitler der, og de kommer dessuten på sporet av noen merkelige skjulte passasjer.

I mellomtiden reiser Tim Kennedy og Gerrard Williams til en liten kystby i Brasil der Adolf Hitler og Eva Braun ifølge FBI-rapporter deltok på en eksklusiv ballettforestilling i nærheten av et høyteknologisk kommunikasjonstårn - vel å merke måneder etter deres antatte død.

Etter å ha fulgt Hitlers forsøk på å komme tilbake til makten gjennom velstående støttespillere i Argentina og Brasil, ankommer Bob Baer og John Cencich Sør-Amerika for å gå løs på deres største spor så langt: En FBI-rapport som sier at Hitler befant seg i Colombia etter å ha ankommet landet med fly. Teamet finner myra hvor de tror flyet ble skjult, og de får unik tilgang til det siste innen ekkoloddteknologi. Kan dette være flyet som brakte Hitler til Sør-Amerika?

Klikk her for å se et klipp der Tim Kennedy, Gerrard Williams og JP Cervantes fra den amerikanske hæren leter etter hemmelige tunneler under Hotel Eden i Argentina.

Episode 7 og 8 av Hunting Hitler sendes lørdag 19. desember kl. 22.00 på HISTORY.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.