Hunting Hitler - episode 3: Escape from Berlin

Hunting Hitler - episode 3: Escape from Berlin

I den tredje episoden av HISTORYs nye serie Hunting Hitler, som sendes lørdag kl. 22.00, fortsetter teamet, ledet av CIA-veteran Bob Baer og etterforsker av krigsforbrytelser dr. John Cencich, undersøkelsene rundt skjebnen til en av historiens verste krigsforbrytere.

Etter å ha slått fast at Hitler kan ha arrangert sin egen død, avdekker tidligere kommandant for U.S. Marshal Fugitive Task Force, Lenny DePaul, en masseutvandring av nazister fra Tempelhof flyplass dagen etter at Hitler sist ble sett offentlig, og et av flyene hadde Hitlers personlige bagasje om bord. Sammen med Sascha Keil, som er ekspert på andre verdenskrig, finner han tunneler som linker bunkeren og Tempelhof, der flere av nazistenes fly tok av i nattens mulm.

På andre siden av Atlanteren, på Valdés-halvøya i Argentina, prøver Tim Kennedy fra U.S. Army's Special Forces, Steven Rambam, ekspert på nazi-krigsforbrytelser, og den anerkjente journalisten Gerrard Williams å finne ut hvordan Hitler kan ha ankommet Sør-Amerika.

Etter det som ser ut til å være et blindspor, avdekker teamet ved hjelp av avansert software et nettverk av nazi-tilhengere i nærliggende San Antonio Oeste. Når de undersøker området, finner de en argentinsk logg om en mystisk tysk ubåt i disse farvannene, en øyenvitneskildring om en senket ubåt, og en gammel ferskvannsbrønn på kysten av Caleta de los Loros.

Klikk her for å se et eksklusivt klipp der Lenny DePaul og Sascha Keil undersøker den underjordiske veien Hitler kan ha tatt for å rømme fra bunkeren til Tempelhof flyplass.

Episode 3 av Hunting Hitler sendes lørdag 21. november kl. 22.00 på HISTORY.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.