​Storslipp av nyheter fra BMW Group på bilutstillingen i Frankfurt

​Storslipp av nyheter fra BMW Group på bilutstillingen i Frankfurt

Den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt åpner dørene denne uken. BMW Group byr på en rekke verdenspremierer og nyheter, og et tydelig budskap om en elektrisk fremtid: I 2025 vil BMW Group ha 25 ladbare biler på markedet, hvorav 12 helelektriske.

På Europas største bilmesse, IAA Frankfurt, presenterer BMW Group ikke bare en rekke nyheter, de gir også et klart bilde av selskapets fremtid. I 2025 vil BMW Group ha 25 ladbare modeller på markedet, hvorav 12 helektriske modeller, og elektrifiseringen vil skje på tvers av alle selskapets merker og modellserier. Fra 2020 vil selskapet tilby alle typer drivlinjer i alle segmenter.

Lengre elektrisk rekkevidde og mer kjøreglede i vente
BMW Groups fremtidige elektriske modeller vil ha en rekkevidde på opp til 700 km, mens de kommende plug-in hybridene, «Power PHEVs», vil ha en elektrisk rekkevidde på opp til 100 km.

På bilutstillingen i Frankfurt avdukes også visjonen til en kommende ny milepæl – en fullelektrisk firedørs modell som plasserer seg mellom BMW i3 og BMW i8, kalt BMW i Vision Dynamics. Studiemodellen har en elektrisk rekkevidde på inntil 600 km, gjør unna 0-100 km/t på 4 sekunder og har en toppfart på over 200 km/t.

Konspeptbilen måler 4,80 meter i lengden, 1,93 meter i bredde og 1,39 meter i høyden, en evolusjon av typiske BMW-proporsjoner. Eksteriøret består av store, flytende overflater, og man kan få følelsen av at det er støpt i en og samme form. Flere detaljer på bilen knytter fremtidens bilkonsept med BMW’s designhistorie, blant annet den den tradisjonelle nyregrillen, som har fått en ny og moderne tolkning.

BMW i Vision Dynamics er en konseptbil, men BMW er kjent for å gjøre konseptbiler til produksjonsmodeller. Studiemodllen er derfor ment å lanseres i overskuelig fremtid.

– Innen året er omme ruller det over 200.000 elektrifiserte biler fra BMW Group på veiene. 100.000 av de er nye i år - vår fremtid med elektrisk mobilitet har allerede startet, sier Harald Krüger, styreleder i BMW AG.

De andre store nyhetene på BMW Group’s stand på IAA Frankfurt er:

BMW i3 og BMW i3s: Mer elektrisk kjøreglede fra BMW
Publikumsfavoritten BMW i3 oppgraderes og får selskap av den sportslige versjonen BMW i3s. Det ruller straks 12.000 eksemplarer av den poluære elbilen på norske veier og den er blant Norges mest solgte elbiler i 2017. De nye modellene lanseres i Norge i November.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/nye-bmw-i3-og-helt-nye-bmw-i3s-mer-elektrisk-kjoereglede-fra-bmw-2124410

BMW X3: Trendsetter med allsidig kjøreglede
3. generasjon av den populære SUV’en lanseres i november, mer kraftfull, effektiv, romslig og luksuriøs enn noen gang. Priser eks. frakt og levering for de første motoralternativene er:

X3 xDrive 20d: 621.000,-

X3 xDrive 30d: 770.600,-

X3 M40i: 929.888,-

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/trendsetter-med-allsidig-kjoereglede-her-er-helt-nye-bmw-x3-2035666

BMW M5: Kjøreglede til hverdag og fest
Helt nye BMW M5 tar kjøreglede til nye høyder, med en kraftfull V8-turbomotor under panseret og et innovativt firehjulsdriftssystem, som lar deg bestemme mellom bakhjulsdrift og firehjulsdrift. 0-100 km/t går unna på 3,4 sekunder. Norsk lansering blir første halvår 2018.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/kjoereglede-til-hverdag-og-fest-her-er-helt-nye-bmw-m5-2115255

BMW 6-serie Gran Turismo: Luksuriøs komfort med særpreg
BMW styrker sitt utvalg av toppmodeller med helt nye BMW 6-serie Gran Turismo. Lanseringen i november markerer samtidig et nytt kapittel for et av de mest kreative bilkonseptene på markedet de siste årene.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/luksurioes-komfort-med-saerpreg-her-er-helt-nye-bmw-6-serie-gran-turismo-2016318

BMW Concept Z4: Frihet på fire hjul
Konseptbilen til neste generasjon av den velkjente BMW-roadsteren, og kommer med en oppsiktsvekkende design som røper litt av hvordan den endelige modellen vil se ut når den lanseres.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/frihet-paa-fire-hjul-her-er-helt-nye-bmw-concept-z4-2110745

BMW Concept 8-serie: En forsmak på sofistikert kjøreglede
Konseptbilen BMW Concept 8-serie er en forsmak på hva som venter når helt nye BMW 8-serie Coupé får asfalt under hjulene i 2019 med en kombinasjon av sport, luksus og eleganse.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/en-forsmak-paa-sofistikert-kjoereglede-bmw-concept-8-serie-1987172

BMW Concept X7 iPerformance: Forsmak på en ny dimensjon luksus
BMW Concept X7 iPerformance er ikke bare et helt nytt modellkonsept – det er forsmaken på det som blir BMW’s mest luksuriøse SUV. Produksjonsmodellen lanseres i 2018.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/forsmak-paa-en-ny-dimensjon-luksus-bmw-concept-x7-iperformance-2139554

MINI Electric Concept: Forsmaken på et nytt ikon
MINI Electric Concept er forsmaken på den første helelektriske MINI’en. Produksjonsmodellen lanseres i 2019 og markerer et nytt kapittel i MINI-historien.

Les mer her: https://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/forsmaken-paa-et-nytt-ikon-mini-electric-concept-2126177

MINI John Cooper Works GP Concept: Kompromissløs råtass
MINI John Cooper Works GP Concept er den moderne racing-essensen av MINI, inspirert av den legendarisk historien som startet i 1959.

Les mer her: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0274012EN/the-mini-john-cooper-works-gp-concept:-racing-without-compromise-mini-presents-design-study-at-the-iaa-cars-2017

Rolls-Royce: En ny generasjon Phantom
Helt siden Henry Royce presenterte sin første Rolls-Royce Phantom i 1925 har modellen blitt omtalt som ”verdens beste bil”. I dag setter Rolls-Royce igjen ny standard for luksusbilsegmentet med den åttende generasjonen Phantom. Verdenspremieren er en helt ny luksus businessmodell, som blir det nye flaggskipet til Rolls-Royce og dermed ett av verdens mest utpregede luksusprodukter.