Smak verden på Geitmyra Kristiansand søndag 11. juni

Smak verden på Geitmyra Kristiansand søndag 11. juni

– Det blir strålende sol, god plass, fantastiske smaker og herlig stemning, lover Helene Isaksen. – Smak på bærbladsaft, honning og lag frøbomber. Smak på frø, spirer, urter et mangfold av grønnsaker fra vårt langbord med sesongens grønne saker.

Barn kan sykle sin egen sommersmoothie, smake på is laget på ulike måter og toppe den med granskuddsirup

Bli med på smaketur på Odderøya med Sopp- og nytteforeningen og utforsk havet med Reinhartsens store fiskeutstilling. Her kan barna lære å filletere makrell av en proff fiskeskjærer og grille den med japansk marinade. Vi skal også grille greske pinnebrød og lage ulike flatbrød fra ulike land. Vi skal grille hel kje, lage geitepizza og sammenligne ku- og geitemelk.

Det blir selvfølgelig tegneverksted og ansiktsmaling,

Festivalen er på plenen, den store parkeringsplassen, inne og bak Geitmyra. – Ta med dere alle barna dere kjenner for gode smaker og læring i mangfold i natur og kultur, oppfordrer Helene.

Festivalen er åpen fra 12-15 og er en del av Miljøuka i Kristiansand.

Kontakt: helene@geitmyra.no / 48 10 66 69