Gjev miljøpris til Geitmyra Ringsaker

Gjev miljøpris til Geitmyra Ringsaker

– Å få denne prisen av Ringsaker kommune er en enorm anerkjennelse av det arbeidet vi gjør hver dag og den motiverer oss til å jobbe enda hardere, sier daglig leder, Inger-Marie Lupton.

– Miljøprisen 2023 går til en bedrift med et tydelig barn- og ungdomsperspektiv. Juryen har valgt å vektlegge betydningen av bærekraft, lokal tilhørighet, kompetanse og undervisning, skriver juryen.

– Denne prisen deler vi også med alle de fantastiske matprodusentene og barna som finnes i Ringsaker, og vi gleder oss til videre samarbeid om bærekraft, lokalmat og matglede, sier en glad Inger-Marie Lupton. – Målet må være at alle barn og ungdom som kommer tilbake til Innlandet skal kunne vite hva hver enkelt gård produserer og fortelle alle vennene sine hva de kan kjøpe hvor. Og på den måten kan vi fremme det bærekraftige i å kjøpe direkte fra bonden.

Prisen ble delt ut i Prøysenhuset tirsdag 23. april.

Geitmyra matkultursenter for barn skal lære så mange barn og unge som mulig å bli bli glade i mat som gjør dem godtå bli glade i mat som gjør dem godt. Vi holder til i Oslo, Kristiansand, Ringsaker og Tønsberg.