Trekk toget! Den optimale utfordringen for Loctite.

For å teste hastigheten, styrken og holdbarheten til Loctite universalt konstruksjonslim for både kunder og Henkel-kollegaer, kom Henkel opp med en vill idé om å trekke et godstog bare ved hjelp av litt lim: Tre gram med Loctite HY 4070 ble brukt til å trekke et 208 tonns godstog ved Henkels hovedkontor i Düsseldorf. Demonstrasjonen av Loctite Lokomotiv ble gjennomført i mai: Jan-Dirk Auris, Executive Vice President Adhesive Technologies hos Henkel, påførte personlig tre gram av det nye limet på en metallplate som senere ble påført en annen plate. Platene ble klemt sammen og limet fikk herde. Platene ble deretter skrudd sammen til to koblinger for å koble godsvognen til lokomotivet. Til slutt kunne toget trekkes og limet holdt!

Du kan se dette her.

• Anleggsindustri

• godstog
  • bonderite
  • teroson

Henkel ble grunnlagt i 1876 og har virksomhet globalt på tre forretningsområder: Adhesive Technologies (limteknologi), Laundry & Home Care (vask og rengjøring) og Beauty Care (skjønnhetspleie). Henkel Adhesive Technologies er markedsleder i limmarkedet – i alle industrisegmenter. Henkel Adhesive Technologies inngår som en sentral del i utallige bruksområder for industri og forbrukere over hele verden. Med solide merkevarer som LOCTITE®, TEROSON® og BONDERITE® tilbyr selskapet et omfattende utvalg av skreddersydde løsninger innen lim, tetningsmidler og funksjonelle overflatebehandlinger. www.henkel.com.