Pressemelding -

Air France og KLM ønsker Centrum Reisebyrå velkommen til et nye år i Corporate SAF-programmet.

Bruken av Sustainable Aviation Fuel (SAF) er en avgjørende del av å gjøre luftfarten mer bærekraftig, ettersom utslippene reduseres med minst 75%.

"Bennett, Centrum Reisebyrå AS - med sine seks lokasjoner - er den største franchisen i Amex GBT-gruppen. Vi er veldig glade for at Elin og hennes team har besluttet å fortsette å støtte oss i å gjøre reiser mer bærekraftige ved å investere i bærekraftig flydrivstoff (SAF). Dette bidraget vil øke både etterspørselen og produksjonen av SAF, sier Halvor Gløersen, salgsdirektør i Norge for Air France og KLM i Nord-Europa.

"Hos Bennett, Centrum Reisebyrå AS jobber vi hovedsakelig med bedriftsreiser, inkludert shipping. Vi merker fortsatt at de større bedriftskundene har mange spørsmål om bærekraft. Det viktigste er å redusere utslipp, noe SAF gjør. Vi har vår egen strategi innenfor AMEX GBT-gruppen", sier Elin Knudsen Stamnes, administrerende direktør hos Bennett, Centrum Reisebyrå AS.

De to nøkkelkomponentene for å gjøre luftfarten mer bærekraftig er flåtefornyelse og SAF. Derfor har Air France og KLM nylig bestilt 50 nye Airbus A350-fly og investert for første gang i et SAF-anlegg i USA.

“Målet vårt er at innen 2030, skal 10% av drivstoffet være SAF. I fjor brukte vi 17% av verdens totale produksjon av SAF mens vi bare brukte 3% av konvensjonell flybensin. Derfor er det viktig å støtte den voksende SAF-industrien", sier Halvor Gløersen, salgsdirektør i Norge for Air France og KLM i Nord-Europa.

I over et århundre har KLM Royal Dutch Airlines vært en pioner innen flybransjen. KLM har som mål å være den ledende europeiske nettverksoperatøren innen effektivitet, bærekraft og skape minneverdige opplevelser. KLM-nettverket kobler passasjerer fra 14 byer i Danmark, Finland, Norge og Sverige via Amsterdam lufthavn Schiphol til verdens viktigste destinasjoner. KLM er en del av Air France–KLM Group og medlem av den globale SkyTeam Alliansen.

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM