​Mynewsdesks millionutfordring ga svenske Hövding global pressedekning

Pressemelding   •   jul 07, 2016 12:30 CEST

Denne våren lanserte Mynewsdesk The 100 Million Reach Challenge, og utfordret seg selv til å nå 100 millioner mennesker med en kampanje for en av sine kunder - uten å vite hvilken kampanje eller kunde det skulle bli. Svenske Hövding ble valgt, og resultatet ble "Give a Beep", en kampanje hvor Londons syklister ved bruk av teknologi markerte trafikkfarlige områder samtidig som en e-post ble sendt for å varsle borgermesteren.

Alt dette skjedde ved å trykke på en digital knapp festet på sykkelstyret, og det hele foregikk i sanntid. Det innebar at de trafikkfarlige områdene ble registrert umiddelbart og markert på et kart på kampanjens hjemmeside. Budskapet nådde 100 millioner mennesker, og over 2200 beeps ble registrert i Londons gater - nå planlegger Hövding å gå globalt med initiativet. For å demonstrere kapasiteten til sin digitale kommunikasjonsplattform lanserte Mynewsdesk The 100 Million Reach Challenge. Blant hundrevis av søkere falt valget på det svenske selskapet Hövding, som produserer airbag-hjelmer for syklister.  Over 2200 risikoutsatte områder for syklister har så langt blitt markert, og kampanjen har i dag nådd målet om 100 millioner i rekkevidde.

• Alle selskaper har en fortelling, men istedenfor å fokusere på hva du gjør, bør du begynne å fokusere på hvorfor du gjør det - slik vil du fange folks oppmerksomhet. Vi hjalp Hövding med å utfordre seg selv til å fortelle en kreativ historie. Ved hjelp av vår PR-plattform nådde vi over 100 millioner mennesker. Kampanjen har vist at rekkevidde ikke er alt, og at det å fortelle en historie på riktig måte er nøkkelen til suksess innen kommunikasjon. Gjennom vårt verktøy har vi bidratt til positiv forandring og nådd flere av verdens hovedsteder som nå ønsker å gjøre det samme initiativet, sier Johathan Bean, Chief Operating Officer i Mynewsdesk.

Siden lanseringen av "Give a Beep", har spørsmål kommet fra alle verdens hjørner, og det har blitt mottatt på en god måte av regjeringer og sykkelorganisasjoner verden over. Dette har resultert i at Hövding nå planlegger å utvikle kampanjen til et globalt initiativ.

• Hövdings ambisjon er å verne om syklisters sikkerhet, både gjennom vår airbag for syklister, men også gjennom kreative initiativ som "Give a Beep". Kraften i Mynewsdesks verktøy gjorde det mulig å nå ut bredt, og The 100 Million Reach Challenge har vært et fantastisk prosjekt. Uten verktøyet hadde dette blitt lokalt prosjekt for London. Nå finnes det global interesse for å ta konseptet videre og bidra til å gjøre flere storbyer trygge for syklister, sier Anna-Katarina Skogh, Marketing Director i Hövding.

For mer informasjon kan du kontakte:
Sofia Juhlin
Head of Global Marketing Communication & Brand
sofia.juhlin@newsdesk.se

Anna-Katarina Skogh
Marketing Director
anna-katarina.skogh@hovding.com

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk er nordens ledende plattform for digital PR. Over 5000 virksomheter som Oslo Lufthavn, TV2, Telenor og Kulturetaten bruker nyhetsrom hos Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.

Om Hövding
Hövdings airbaghjelm for syklister har blitt lansert internasjonalt og er nå tilgjengelig i 15 markeder i Europa og Japan. Hövdings airbaghjelmer blir solgt i mer enn 600 butikker og på www.hovding.com. Selskapet har 22 ansatte i Malmö, og ble notert på Nasdaq First North den 16. juni 2015.

For mer informasjon om Mynewsdesk, følg oss på:

Slideshare
Nyhetsrom

______________________________________________________________________

Del dine nyheter med Mynewsdesk

Mynewsdesk er Nordens ledende digitale PR-plattform. Over 5000 virksomheter som Oslo Lufthavn, TV2, Telenor og Kulturetaten bruker nyhetsrom hos Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="https://www.mynewsdesk.com/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.