Superonsdagen er tilbake - sesongrekord for Luksusfellen og Boligjakten

TV3 har de siste årene jobbet hardt for å etablere «superonsdag», hvor programmer som Luksusfellen og Boligjakten har ledet an. MTG TV fikk i går en kommersiell andel på hele 30 prosent, som er den beste onsdagen siden april 2014, sett bort fra Håndballguttas bragder i januar.

På hovedkanalen TV3 ble andelen i går 18,7 prosent, og i superprime mellom kl 20.00-23.30 var TV3 Norges soleklart største kommersielle kanal med en andel på 28,5 prosent.

Luksusfellen fikk i går 189.000 seere, som er det høyeste seertallet for programmet denne sesongen. Den kommersielle andelen i sendetidspunktet ble hele 37 prosent. Rekord for sesongen ble det også for supermeglerne i Boligjakten, som ble sett av 194.000 seere, med kommersiell andel på 26,5 prosent. Når i tillegg Superoppusserne og Paradise Hotel biter godt fra seg, ble det alt i alt en strålende superonsdag for MTG TV.

«Det er svært gledelig å se at satsningsområdene våre lykkes, og onsdagene er definitivt en dag vi ser at vi er gode», sier administrerende direktør Morten Micalsen.

«Vi har store ambisjoner om vekst i 2016, og så langt i år har vi vokst med 16 prosent i kommersielle andeler totalt sett, og for TV3 er det hele 25 prosent fremgang så langt i år. Vi merker en stor positivitet både blant seere og i markedet, og vi kjemper hver dag for å fortsette veksten», avslutter Micalsen.

• viasat 4
  • mtg tv