Nå er sesongen i gang

Nå er sesongen i gang

I dag var det sesongåpning i Norges to største skianlegg, Hemsedal og Trysil. Begge melder om entusiastiske gjester og veldig god stemning.

SkiStars to norske skianlegg sesongåpnet samtidig. Begge kjørte i gang heisene klokken 9.00 i dag tidlig, og det var store forventninger i heiskøen. I Sverige var det sesongåpning for SkiStars anlegg i Sälen og Vemdalen. Alle melder om flotte åpningsdager.

– Vi gleder oss, og har vel mer eller mindre ventet på denne dagen siden heisene stengte forrige sesong, sa Frida Nilsson rett før heisene åpnet i Trysil. Hun sto først i køen sammen med Sara Söderberg, begge med brett på beina og veldig godt humør.

Humøret var like bra blant gjestene i Hemsedal. Salgs- og markedsansvarlig i SkiStar Hemsedal, Kenneth Larsen, forteller om fine forhold, bra med folk og ikke minst mange blide fjes.

– Vi er veldig fornøyd med sesongåpningen. Det er godt å være i gang, ja, det er rett og slett fantastisk, sier en smørblid Larsen.

I Hemsedal åpnet Hollvin Express og Hemsedalsløypa, i tillegg til barneområdet. Lørdag åpner også Fjellheisen og Hallinghovdløypa. Til sammen tre kilometer med løyper og 640 fallhøydemeter.

I Trysil åpnet Fjellekspressen, bakke 15 og barneområdet. I alt 3,5 kilometer med skikjøring og 410 fallhøydemeter. Lørdag og søndag er det Skitestival i Trysil - der du kan teste sesongens ski- og brettnyheter.

– Jobben framover er åpne flere heiser og bakker. I tillegg arrangerer både Hemsedal og Trysil europacup i alpint neste uke. Begge steder kan utvørne vente seg veldig bra forhold, sier Kenneth Larsen.

Vedlagte bilder og video er til fri bruk i omtale av Hesedal og Trysil.

Kenneth Larsen, salgs- og markedsansvarlig i SkiStar Hemsedal
Mobil: (+47) 928 44 640