SkiStar har som mål å få flere aktivitet, det gjelder både gjester og lokalbefolkning. Og det er tredje året på rad SkiStar inviterer kommunens innbyggere til å bli med på feiringen av den internasjonale snødagen.

SkiStar feirer den internasjonale snødagen med gratis SkiPass og skileie for kommunens innbyggere

Fjellturismeselskapet SkiStar feirer den internasjonale snødagen og gir bort gratis SkiPass og skileie til alle innbyggere i Hemsedal og Trysil. World Snow Day arrangeres 21. januar og har som mål og få enda flere i aktivitet, og ikke minst oppdage hvor moro det er å leke i snøen. SkiStar gjør det samme på sine svenske destinasjoner.

– Vår lidenskap er å skape minneverdige opplevelser for så mange som mulig. World Snow Day er en fin anledning til å vise alle som bor i Hemsedal og Trysil hvilke flotte skianlegg vi har. Vi håper mange benytter muligheten og får en fantastisk dag på fjellet, sier Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonssjef i SkiStar Trysil.

– I dag gir vi rabatter og gratis sesongpass til alle barn og unge i kommunen. Vi ønsker at alle som bor på våre destinasjoner får muligheten til å oppleve skiglede og alt det positive med å være aktiv på fjellet. Vi synes den internasjonale snødagen er en fin markering og håper vi ser mange blide fjes i bakkene våre søndag 21. januar, sier Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal.

Fakta om 21. januar - den internasjonale snødagen:

• SkiStar tilbyr gratis SkiPass og gratis skileie for kommunens innbyggere på alle sine fjelldestinasjoner (unntatt Stockholm Hammarbybacken).
  • Invitasjonen gjelder alle innbyggere som er folkeregistrert i kommunen. For å benytte tilbudet må du ha en bekreftelse på bostedsadresse og registrere deg på skistar.com.
  • Alle destinasjoner er åpne som vanlig for alle besøkende i løpet av dagen.

Slik jobber SkiStar med aktivisering av kommunens innbyggere på sine fjelldestinasjoner:

• Hver sesong tilbyr SkiStar alle barn og unge under 16 år gratis lokalt sesongpass for vinter og sommer.
  • SkiStar gir også 25% rabatt på lokale sesongkort til alle lokale som er 16 år og eldre.
  • SkiStar samarbeider med lokale skiklubber og skoler om friluftsdager og lokale aktiviteter.

SkiStars initiativer for å få flere i bevegelse:

• Ungdomspris på SkiPass for alle til og med fylte 17 år, samt seniorpris for alle som er 65 år og eldre.
  • Alle barn opp til 6 år, som har hjelm, kjører gratis i alle bakker sammen med en voksen.
  • Rabatter for slalåmklubber, aksjeeiere og de som formidler hytteutleie via SkiStar.
  • Rabatter gis også til de som bestiller tidlig gjennom ulike kampanjer, samt for medlemmer av SkiStar Member.
  • Valles vinteruker, i periodene mellom jule- og vinterferie, samt vinter- og påskeferie, tilbyr gratis skiskole og skileie for barn opp til 6 år. Vinteren 2022/23 fikk i underkant av 100 000 barn og voksne undervisning i SkiStars skiskoler. Bare i løpet av Valles vinteruker går i gjennomsnitt 1000 barn per uke i skiskolen.

Les mer om SkiStars bærekraftsarbeid her

Om World Snow Day, den internasjonale snødagen:

Et årlig tilbakevendende internasjonalt arrangement for å gi så mange barn som mulig sjansen til å oppleve gleden med snø. Dagen er en del av FIS, det internasjonale skiforbundets, kampanje for å oppmuntre nasjonale forbund til å fremme snøsport i sitt eget land. World Snow Day feires i år den 21. januar 2024. Mer om World Snow Day.

SkiStar Trysil: Gudrun Sanaker Lohne, destinasjonssjef. Mail: gsl@skistar.com (+47 481 51 822)

SkiStar Hemsedal: Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef. Mail: ase@skistar.com (+47 911 89 053)

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60