SkiStar Hemsedal: Påsken er hottest på fjellet!

SkiStar Hemsedal: Påsken er hottest på fjellet!

Når skiføret er over og ut i bymarkene trekker skifolk, eventmakerne og artister til fjells. Påsken er vinterens udiskutables «must» for alle som liker fantastisk vårskikjøring og uteliv med trøkk.

I Hemsedal ligger snøen trygt til lang ut i mai, og som alle ihuga skikjørere vet kombinerer fjellpåsken det beste av to sesonger med fantastiske skikjøring og hyggelige vårtemperaturer. Når man i tillegg topper skidagen med uteservering, Norges beste afterski, kjente artister og et imponerende arrangementsprogram – da har du påskeferie på sitt aller beste.

Norges villeste påskeskirenn?
Et av Hemsedals aller største påskearrangementer er det spektakulære påskerennet, "Ralley to The Valley" i skianlegget. I fjor samlet konkurransen hele 8000 tilskuere for å se 350 menn og kvinner kjempet om å komme seg fortest ned fjellet. I år er deltakergrensen hevet til 400 personer, men reglene er de samme enkle – førstemann ned vinner!

Junkyard samler Skandinavias beste parkkjøre
Flere av Skandinavias største ski- og snowboardatleter inntar Hemsedal i påsken for å delta på påskefestivalen, Junkyard in the Valley. 50 inviterte ski- og snowboardstjerner fra Skandinavia, blant disse har flere landslagskjørere og nylig OL-deltagere, skal kjempe om store pengepremier, heder og ære. Over 2 dager skal kjørerne gjøre sitt beste for å imponere dommerpanelet innenfor kategorien, ”Best Trick”, ”Over All” og dagens ”Crowpleaser”. Junkyard står bak hele 3 arrangementer og lover et fyrverkeri av en påskefeiring i Hemsedal.

En av Europas beste på afterski
Hotellsøkenettstedet hotels.com kåret Stavkroa i Hemsedal til en av Europas åtte hotteste afterskibarer denne vinteren. Den populære baren har servert øltørste skikjørere helt siden 1982 og er trolig landets mest kjente afterskibar. Det er også verdt å få med seg afterski på øvrige utesteder i Hemsedal. Skistua kan skilte med utendørs afterski med De Sotos, DJ og grilling. På Hemsen Nightclub blir det konserter med Erik & Kriss, LidoLido og Lemaitre. Det blir også liv på utesteder som Skarsnuten Hotell, Bar(t), T-kroken, Skogstad Hotell og Hollvin Restaurant & Bar med flere.

Påskeprogram 2014
11-12. april: De Sotos på Skistua
12. april: De Sotos på Hemsen Nightclub
12-13. april: Knerten på Påsketur
14-16. april: Peter Simson på Skistua
16-18. april: All In Part 2 - resident dj: Phaxx på Hemsen Nightclub
16. april: Erik & Kriss på Hemsen Nightclub
17. april: Junkyard Junior Jam i Jump Street
17. april: Oakley Rail Jam ved Stavkroa
17. april: RedBull Live på Hemsen Nigthclub
17-19. april Loveshack på utescenen, Skistua
18. april: Valles Påskefest
18. april: Playstation Big Air
18. april: LidoLido på Hemsen Nigthclub
19. april: Bergans Jib Academy
19. april: Ralley to the Valley - “Chinese downhill"
19. april: Lemaitre på Hemsen Nigthclub

Alle Hemsedals eventer og arrangement finnes på www.hemsedal.com

Kenneth Larsen Markedssjef i Skistar Norge
E-post kenneth@skistar.com
Telefon 928 44 640

Kort om Hemsedal:
Hemsedal er en av Skandinavias største og mest populære skidestinasjoner og kalles gjerne for ”de
skandinaviske alper”. Med sin nordlige, høye beliggenhet på 625-1920 meter over havet er Hemsedal en snørik og snøsikker skidestinasjon med en lang sesong, og let tilgjengelig beliggenhet mellom Norges to største byder, Oslo og Bergen. Hemsedal byr på masse herlig snowboard- og skiopplevelser med 52 velpreppede bakker, 24 heiser, 4 terrengparker, 2 skicrossløyperog Norges største barneområde. I Hemsedal trivs erfarne skikjørere så vel som nybegynnere, unge som gamle, hvor alle kan finne sin favorittbakke.

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.