FoodSaver och Matgeek bjuder in till  inspirerande sous vide-vecka

FoodSaver och Matgeek bjuder in till inspirerande sous vide-vecka

Följ med på en spännande resa tillsammans med Matgeek och FoodSaver i en video-serie i sju delar och låt dig inspireras av hur enkelt det är att få vardagsmaten att smaka som på finaste tänkbara restaurang.

Matgeek har i samarbete med FoodSaver tagit fram en inspirerande videoserie som inte bara ger grunden för sous-vide, utan som också tar matlagningstekniken till nästa nivå. Visste du till exempel att du kan göra den perfekta efterrätten med sous-vide? Hela spellistan hittar du på Youtube eller som videofiler här nedan:

Sous-vide går i grunden ut på att laga mat med en konstant temperatur. Tekniken har använts länge i professionella kök men har på senare tid letat sig in många hem. Genom att först vakuumpacka kött, fisk eller kyckling och sedan sänka ner det i perfekt tempererat vatten gör att du kan laga mat som håller hög restaurangkvalitet utan att lämna huset.

Passa på att följa Matgeeks Youtube-kanal. Vill du grotta ner dig ytterligare rekommenderar vi att du kollar in foodsavers.se, en sajt med mycket matnyttig information om vakuumpackning, men framför allt – ännu mera sous vide. Är du intresserad av att köpa vakuumpackaren som är med i filmerna kan du antingen köpa den direkt i vår webshop, eller via någon av våra många återförsäljare som: Bagaren & Kocken, Elgiganten och Netonnet