Med nya vakuumförpackare från FoodSaver är det enkelt att vara en mathjälte.

Nyckeln till minskat matsvinn – nya vakuumförpackare från FoodSaver!

Det är dags för vakuumtekniken att nå en större användarbas. Nya produkter från FoodSaver gör det enklare för alla hushåll att hålla sina livsmedel fräscha längre och därmed undvika onödigt matsvinn.

Varje dag slängs mer än en tredjedel av all mat som produceras och skördas i världen. Samtidigt går 870 miljoner människor hungriga. Enbart i Sverige beräknas varje person slänga omkring 22 kg mat varje år.

– Vi måste bli fler som hjälper till att bekämpa ett av vår tids största miljöproblem. Allt handlar om att göra medvetna val och att värna om maten, säger Nina Hagman, marknadschef på Acreto.

Vakuumteknik är för alla

Man kan tro att det i huvudsak är jägare, lantbrukare och matentusiaster som använder sig av vakuumtekniken, men genom hushållsanpassade vakuumförpackare har även vanliga konsumenter fått upp ögonen för tekniken och dess möjligheter.

– Att börja vakuumpacka färskvaror är ett stort steg mot att skapa goda vanor som hela planeten vinner på. En gemensam insats i kampen mot matsvinnet gör skillnad, säger Nina.

Nu tar vi upp kampen mot matsvinn!

Häng med på resan mot ett grönare och mer hållbart samhälle, du också. Vi kommer fortsätta att skriva och upplysa om matsvinn och smart förvaring eftersom vi är säkra på att det är först då vi kan skapa förändring. Följ vårt nyhetsrum för att inte missa något genom att klicka här

Våra blogginlägg hittar du även på foodsavers.se/blogg!

Acreto AB marknadsför, säljer och distribuerar internationella och unika varumärken som är världsledande inom sina respektive områden. I portfolion ingår smarta, funktionella produkter från bl.a. Crock-Pot, FoodSaver och Mosquito Magnet som återfinns hos majoriteten av återförsäljare i Sverige och i Norden.