Överlevde Hitler andra världskriget?

Överlevde Hitler andra världskriget?

HISTORY® undersöker teorin om att Hitler lyckades fly från sin bunker i Berlin i denna helt nya serie i åtta delar, Hunting Hitler, som har premiär lördagen den 7 november.

Under 2014 hävde FBI sekretessen på över 700 sidor före detta hemliga dokument som antyder att Adolf Hitler kan ha överlevt och flytt till Sydamerika efter Nazitysklands fall.

Ett nyligen hittat memo från den legendariske FBI-chefen J. Edgar Hoover säger: “Amerikanska armétjänstemän i Tyskland har inte hittat Hitlers kropp och det finns inte heller någon trovärdig källa som definitivt säger att Hitler är död.”

HISTORYs nya serie i åtta delar Hunting Hitler följer ett team med namnkunniga utredare när de åter öppnar världens mest kända cold case för att försöka komma fram till om en av världens mest ökända krigsbrottslingar, Adolf Hitler, faktiskt kan ha överlevt andra världskriget.

Hunting Hitler har premiär på HISTORY lördagen 7 november kl. 22.00.

Är det möjligt att världens mest eftersökta man lyckades med historiens mest otroliga försvinnande i förhoppning att möjliggöra att en dag kunna återuppta den nazistiska drömmen? Bob Baer, en CIA-veteran sedan 21 år och en av världens mest respekterade underrättelsepersoner, och Dr. John Cencich, krigsbrottutredare, leder ett team med internationella militärexperter på den ultimata människojakten.

I serien undersöker experterna, som inkluderar internationella utredare, nazistjägare, kriminaltekniker och journalister, det omfattande mysteriet som omger ett av 1900-talets mest ökända dödsfall. Med världsomfattande före detta hemligstämplad information som ger en mängd nya ledtrådar och med modern teknologi öppnar Baer detta 70-åriga cold case för att genomföra en global utredning av dödsfallet.

Från att upptäcka ett mystiskt nazistläger djupt inne i den argentinska djungeln till att hitta ett mystiskt flygplansvrak i ett colombianskt kärr, och genom att dyka för att hitta bevis i en saknad u-båt som lär ha tagit Hitler ut ur Europa vid tiden för Tysklands kollaps, låter teamet ingenting stoppa dem från att finna sanningen.

Internationellt sänds Hunting Hitler på HISTORY i mer än 180 länder, och A+E Networks hanterar den världsomspännande distributionen av serien.

Hunting Hitler är producerad för HISTORY av Karga Seven Pictures. Emre Sahin, Sarah Wetherbee och Kelly McPherson är exekutiva producenter på Karga Seven Pictures. Jason Wolf är också exekutiv producent. Tim Healy är exekutiv producent för HISTORY.

Vänligen kontakta oss för en exklusiv pressförhandsvisning av det första avsnittet.

Om HISTORY®

HISTORY® (ursprungligen The History Channel) lanserades1995 i Storbritannien och 1997 i Norden. HISTORY är en del av kanalportföljen för A+E Networks UK®, vilken även inkluderar H2®, Lifetime® och Crime & Investigation Network®. HISTORY når tittare i över 302 miljoner hushåll i 150 länder och på 37 språk.

HISTORY ser historien på ett annorlunda sätt genom att hylla de människor som gör avtryck. De är vildhjärnorna som trotsar risker, skapar förändring och tänjer gränser. De avgör sina egna liv och påverkar våra. Unika historier, inspirerade av gårdagen, och upplevda i dag - det är så vi berättar historien.