Många nya produkter i Alternas sortiment

Många nya produkter i Alternas sortiment

Vi på Alterna är stolta över vårt breda sortiment. Hos oss finns möbler, duschlösningar, handdukstorkar och allt annat som hör till ett modernt, funktionellt badrum.

Med utgångspunkt i våra kunders önskemål och behov arbetar vi löpande med att uppdatera vårt sortiment, genom att utforma produkter som matchar och kompletterar befintligt utbud – alltid med fokus på design och funktionalitet.

Vi kan nu med stolthet presentera de senast tillkomna produkterna i vårt sortiment.

De nya produkterna i korthet

• Leone är ett härligt badkar i klassisk stil med högblank finish och lejonfötter. Fötterna finns i tre olika utföranden – vit, svart och krom – och liggdelen har en skön lutning; perfekt för ett långt avslappnande bad.
  • Med sitt sköna spröjsmanér tillför Lusso Chess något nytt till kategorin duschväggar. Lusso Chess finns sedan tidigare som duschhörna och fast skärmvägg, och nu även som nischdörr.
  • Ariella spegelhögskåp är ett svängbart, väggmonterat högskåp med en spegel på utsidan och förvaringsfack inuti. En smart lösning som tar minimalt med utrymme i anspråk, samtidigt som det erbjuder gott om förvaring. Med hjälp av vridbara väggfästen i ovan- och underkant blir skåpet enkelt att vända för att ha antingen spegeln eller förvaringsfacken utåt.
  • Ariella X spegelskåp är kanske vårt smartaste spegelskåp. Tack vare den flexibla inredningen, går det att förvara både höga och låga föremål, helt utifrån egna behov. Nytt i sortimentet är Ariella X med inbyggd belysning som lyser genom frostat glas på dörrarnas ovankanter. Snyggt och smart! Skåpen med belysning finns i storlekarna 600, 900 och 1 200 mm.
  • Färdig kombination bestående av en kommod från någon av serierna Ella, Luxor, Isella, eller Gabriella, en bänkskiva i svart eller vitt med ovanpåliggande runt eller rektangulärt tvättställ. Möjlighet att kombinera fritt utifrån tycke och smak.
  • Isella tvättkorg. En smart lösning för att förvara smutstvätten utom synhåll i väntan på tvätt. Isella tvättkorg är inbyggd med diskret placering i underskåp från Isellaserien.
  • Ariella tvättmaskinsmöbel finns som låg och hög modell. Denna vägghängda lösning skapar på ett snyggt och enkelt sätt en extra bänkyta ovanpå tvättmaskinen, och går att matcha med övrig inredning i badrummet.

Läs mer om de nya produkterna och vårt övriga sortiment på alternabadrum.se. Samtliga produkter finns även utförligt beskrivna i vår nya produktkatalog, som finns hos våra återförsäljare. Det går också att beställa katalogen och få den direkt hem i brevlådan.

***
Alterna är ett av Europas ledande varumärken inom badrum, och erbjuder ett sortiment med allt från möbler till dusch, handdukstorkar, badkar och tillbehör. Alterna står för både form och funktion som lyfter alla badrum.

Alterna marknadsförs i Sverige av Dahl Sverige AB, Sveriges ledande handelsbolag inom vvs.

Besök oss gärna på www.alternabadrum.se eller kontakta oss på info@alternabadrum.se