By Faux referensprojekt - Arcam

By Faux - Ny leverantör inom växtinredning på arbetsplatsenifokus.se

By Faux - är ett av växtinredningsföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

By Faux väljer att vara med på arbetsplatsenifokus.se då vi ser att vi kan tillföra båda nya tankesätt och kunskap om användningsområden för konstgjorda växter i kontorsmiljö. arbetsplatsenifokus.se har även på kort tid lyckats skapa en attraktiv plattform som lockar de mest intressanta aktörerna på marknaden, såväl produkt som tjänsteleverantörer”, säger Linda Forsberg, VD på By Faux.

By Faux är fullt nischade mot underhållsfria växter, träd och växtväggar till kontor och offentlig miljö. Linda Forsberg som är grundare av By Faux berättar att genom att de har en känsla för hög kvalité och hållbarhet så har de också möjliggjort att de konstgjorda växterna åter har tagit sin plats i det offentliga rummet.

De hjälper företag, skolor och offentliga verksamheter med underhållsfri växtinredning. De är med från idé till installation. Linda berättar att deras duktiga växtinredare skapar alltifrån kontorsmiljöer till spektakulära inredningskoncept med hjälp av konstväxter.

För de miljöer som har krav på underhålls - och allergifri miljö så är konstgjorda växter, träd och växtväggar ett hållbart alternativ.

Äkta där det går, konstgjort där det krävs. Det ena utesluter inte det andra och vi gillar mixen. Vi vill förändra synen på konstgjorda växter och dess enorma möjlighet till att vara kreativ och skapa hållbar grönska”, säger Linda Forsberg, VD på By Faux.

Enligt Linda Forsberg på By Faux är många kunder faktiskt överraskade över hur bra kvalité som konstgjorda växter har idag. Förutom att vara visuellt vackra skapar de nya inredningsmöjligheter eftersom konstgjorda växter kan användas utan att ta hänsyn till ljusförhållanden, allergier och skötsel. Dessa fördelar blir särskilt märkbara när det kommer till växtväggar som nu är en trend i allmänna utrymmen och lokaler.

Ett exempel på nya användningsområden för konstgjorda växtväggar är entréer som oftast blir en transportsträcka till hissen. By Faux har därför konceptualiserat detta och lanserade under våren den första loungen tillsammans med ett fastighetsbolag. Med tillbakablick på dåtidens hotellobbys som i många fall var outnyttjade ytor så ska dagens fastighetsentréer få nya användningsområden med hjälp av hållbar grönska och möbler.

Hon berättar att forskare har kommit fram till att växter är till nytta i de offentliga miljöerna då tillgång till att se och uppleva grönska oavsett om det är utanför fönstret eller i form av krukväxter ger positiva effekter. Växter bidrar dessutom som en del av inredningen till ett mer påkostat utseende, vilket gör att rummet upplevs som mer välkomnande och mer avslappnat.

När vi avslutningsvis frågar Linda om varför By Faux väljer att vara med på arbetsplatsenifokus.se berättar hon att de väljer att vara med på arbetsplatsenifokus.se då de ser att de kan tillföra båda nya tankesätt och kunskap om användningsområden för konstgjorda växter i kontorsmiljö. Hon anser att arbetsplatsenifokus.se har på kort tid lyckats skapa en attraktiv plattform som lockar de mest intressanta aktörerna på marknaden, såväl produkt som tjänsteleverantörer.

By Faux referensprojekt - Wallenstam, Platzer, Lejonfastigheter, KappAhl, Arcam, Schibstedt, Ullared, Clarion Sign, SKF.