Götessons - Ny leverantör inom inredning på arbetsplatsenifokus.se

Götessons - Ny leverantör inom inredning på arbetsplatsenifokus.se

Götessons är en av inredningsföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

”Vi vill finnas med på arbetsplatsenifokus.se för att kunna bidra med vår kunskap kring hur man skapar en ergonomisk och kreativ arbets- och mötesplats där miljön är i fokus.arbetsplatsenifokus.se är en nytänkande plattform där vi tillsammans med andra aktörer kan hjälpa till att skapa trygga, hållbara och utvecklande miljöer för alla företag som planerar nya eller vill utveckla sina befintliga arbetsplatser. ” säger Jessica Carlstein Marknadschef

Götessons levererar allt inom kontor, förutom bord och stolar. Deras målsättning är att skapa en välmående arbetsplats genom lösningar som är hållbara och unika i både form och funktion. Deras utbud inkluderar akustiklösningar, ergonomiska produkter och hållbar design. Grundare är Ola Götesson som lade grunden till Götessons genom världens första kabeldike som samlade upp sladdar under skrivbord.

Jessica berättar att Götessons har mycket länge haft fokus på hållbarhet som de menar bygger på produkternas kvalitet med lång livslängd. Att deras hållbarhetstänk finns med i hela produktkedjan, från utvecklingsfas till produktion. Hon menar att det handlar om livslängd, kvalitet och materialval samt funktionalitet och hållbar design. En hög kvalitet med lång livslängd utgör att produkten kan återbrukas vilket i sig skapar en hållbarhet. De lanserar också miljösatsningen LOOP, där kunderna kan skicka tillbaka sin skärmar och få dem renoverade och med ny textil, och sen tillbaka till kunden igen dvs vi loopar produkterna, säger Jessica.

Hon berättar att Götesson ständigt utvecklar sina produkter och akustiklösningar med ett miljöfokus. Men också med flexibilitet gällande form och format samt en möjlighet att integrera och stärka övrig inredning för att skapa ett skönare ljud.

Jessica menar att många arbetsplatser arbetar med öppna ytor idag vilket också kräver en riktigt bra ljudmiljö. Götessons förvärv av Akustikmiljö i Falkenberg AB syftade till att kunna erbjuda en bredare kompetens och optimalt resultat för en bra ljudmiljö. Hon berättar att tillsammans med Akustikmiljö har de samlat en bank av kunskap kring problemen och lösningarna gällande ljudmiljö. Inredningsarkitekt och akustiker är naturligtvis nära samarbetsparter kring dessa frågor.

Nu när pandemin har slagit till har Götessons ännu mer fokus på den hälsosamma arbetsplatsen, ”The 2020 Workplace. Det handlar om att inreda långsiktigt för anställda och att göra besökare trygga med att befinna sig i samma miljöer, avslutar Jessica.

Götessons referensprojekt: Down Town Camper, Platzer, Eton, XING, Paulig, Bolagsverket Sundsvall, Huddinge sjukhus m.fl