Succébolaget Leeroy kommer till Åre!

Succébolaget Leeroy kommer till Åre!

Sedan Leeroy´s start för nio år sedan har bolaget växt enormt. Leeroy’s egenutvecklade teknikplattform förbättrar retailföretagens förutsättningar att stärka kundrelationer genom individuell och automatiserad kommunikation. Bolaget står nu inför en internationell lansering och stärker sin organisation ytterligare med bl.a. Christopher Lindfeldt, partner på Zenith Venture Capital, som ny styrelseledamot.

Det välrenommerade Sundsvallsföretaget Leeroy har utvecklat en unik retaillösning som gör ”big data” analys av kundbeteenden, handelsmönster m.m. enkelt, snabbt och smidigt. Allt för att underlätta för retailers i deras arbete med att stärka relationer med slutkund. Bland Leeroy’s kunder återfinns kända varumärken så som EspressoHouse, Samsung, Statoil mfl.

Leeroy står på tröskeln till en internationell lansering och tillsammans med delägaren Zenith Venture Capital och Norrlandsfonden, som utökat sin roll som finansiär, står bolaget redo för nästa utvecklingssteg. Detta efter att Leeroy nyligen förvärvat en betallösningsplattform som ska implementeras i bolaget.

Under Åre Business Forum den 30 mars kommer Leeroy’s grundare Per Nord tillsammans med Christopher Lindfeldt, partner Zenith Venture Capital och Lars-Olov Söderström, vd Norrlandsfonden, att berätta om Leeroy’s resa och om företagets framtidsplaner.

Direktlänk anmälan till Åre Business Forum.

Program och mer information om årets evenemang.