En av vinvärldens exklusivaste företagsgrupper till Stockholm!

De allra flesta känner till Bollinger Champagne – kanske inte minst för märkets långa relation med James Bond. Att huset däremot under åren utvecklats till en betydande företagsgrupp inom fine wine tror vi inte är lika bekant. Gruppen, som är helt familjeägd, kontrolleras av moderbolaget Societé Jacques Bollinger och ingående bolag är:

Bollinger, Aÿ, Champagne
Ayala, Aÿ, Champagne
Langlois-Chateau, Saumur, Loire
Chanson, Beaune, Bourgogne

Gemensamt för alla fyra är att kvaliteten alltid sätts i första rummet. Gruppen är också mycket aktiva ägare som investerar stort i utvecklingen av sina bolagsförvärv, dock alltid med respekt för deras ursprung och särart.
Den 26 oktober kommer representanter för alla bolagen till Stockholm för att i samarbete med sin svenska importör Arvid Nordquist HAB arrangera en dag i kvalitetsvinets tecken på Sheraton.
Från moderbolaget kommer VD Etienne Bizot. Förutom öppen provning arrangeras även ett antal master classes med unika viner och teman. Dagen avslutas med en paneldiskussion där även svenska vinprofiler deltar.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Jörn Ek, Informationschef Arvid Nordquist HAB
jorn.ek@arvidnordquist.se