Rejäl folkfest på torget när Hoffmaestro avslutar Sommartorsdagarna® - 10 augusti

Finaldags på Sommartorsdagarna®, då laddar vi för en rejäl folkfest på torget. Ett av landets garanterat bästa liveakter, Hoffmaestro, kommer att ge oss en finalkväll att minnas. Med superhiten ”Highway man” i spetsen kommer de att få hela torget i gungning. Ingen kommer att kunna stå still när Hoffmaestro kommer till Sommartorsdagarna® den 10 augusti!

Torsdagsallén
Under våren tävlade lokala band om en plats på Stora Torgets scen och att få spela på Torsdagsallén. Det vinnande bandet ses ikväll kl19 på Sommartorsdagarnas® scen.

För sjunde året i rad kommer Hemgården varje torsdagskväll, v26-32, att bjuda på två spelningar på sin innergård, med lokala band och artister. Torsdagsalléns spelningar börjar kl 22 varje torsdagskväll och är en del av Sommartorsdagarnas® utbud men i Hemgårdens regi.

Sommartorsdagarnas innehåll:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 18 maj
19.00 Förband – vinnaren av Torsdagsallén
20.00 Lokalt förband – program släpps 4 maj
21.00 Huvudartist: Hoffmaestro
21.00 Dansband - program släpps 12 april
22.00 Torsdagsallén på Hemgården – musik av unga för unga - band släpps senare i vår
24.00 Hoffmaestro på Grands Nattklubb

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget Borås TME medfinansiärer.

- Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd Borås TME, 0705-41 54 44

Mer om huvudartisterna - Sommartorsdagarna® 10 augusti 2017
Hoffmaestro
Under de senaste sju åren har Hoffmaestro varit ett av de hårdast arbetande banden - liksom en av de största akterna- i Sverige. Deras livespelningar blev en del av de största festivalerna.

Hoffmaestro har lockat sin publik på vad som kan ses som ett gammaldags sätt: genom att vara ett exceptionellt liveband som alltid levererar, i ur och skur. Som liveakt representerar Hoffmaestro en unik kombination av disciplin och kaos. Alla som upplevt bandet live kan intyga att Hoffmaestro är en naturkraft, ett skenande godståg som ingen kan stoppa.

”Vi misslyckas sällan på scen, oavsett situation. Vår lägsta nivå är hög. Och det är inte på grund av att folk känner till alla låtarna. Deras reaktion är i stort sett densamma över hela världen”, säger Jens Malmlöf.

Under hela tiden så har Hoffmaestro släppt nya hitalbum, singlar och EPs i Sverige.

Hoffmaestro tillhör en världsomspännande familj av band såsom Manu Chao och Gogol Bordello. Vad dessa band har gemensamt är att de kombinerar olika element, stilar och kryddor i sin egen musikaliska smältdegel. Om ett ord sammanfattar vad Hoffmaestro handlar om så är det rå energi - vare sig det kommer från ska, soul, country, hip hop, folkrock, reggae eller punk. I slutändan resulterar det i en stil som är tveklöst deras egen. En annan av deras viktigaste inspirationskällor är staden New Orleans och dess sensuella ljud - en musikalisk smältdegel i sig.