Clarion Hotel Sign bjuder in till frukostseminarium om FNs globala mål tillsammans med Sweco och Able Foundation.

Clarion Hotel Sign öppnar för action-styrda frukostmöten om FNs 17 globala hållbarhetsmål

I ett samarbete med Able Foundation och Sweco skapar Clarion Hotel Sign förutsättningar att inspirera och pusha till det där sista steget att ta action för att göra det vi kan för att bidra till en hållbar planet. Under 17 måndagar lotsas vi genom FNs globala mål där experter och inspiratörer delar med sig av sina tankar och ideer och ger oss nycklarna till att vara hållbara genom enkla medel.

- Inom Nordic Choice Hotels mäter vi på People, Planet och Profit - i den ordningen. På Clarion Hotel Sign vill vi göra det enkelt för både gäst och medarbetare att att bidra så därför översätter vi nu hotellets egna hållbarhetsmål till att följa FNs 17 globala mål i vår strävan att som Stockholms största hotell göra så litet fotavtryck som möjligt, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign.

FNs 17 globala hållbarhetsmål är en väl utarbetad agenda för världens länder och är den enda i sin slag som arbetar för hållbar utveckling. Målet är att alla länder tillsammans ska arbeta för att uppnå fyra hörnstenar till år 2030; avskaffa extrem fattigdom, minska ojämlikheter och orättvisor i världen, främja fred och rättvisa samt lösa klimatkrisen.

- På Sweco arbetar vi kontinuerligt med de 17 globala målen i våra kunduppdrag, för att säkerställa att vi bidrar till ett hållbart samhälle nu och i framtiden. Därför känns det såklart otroligt roligt och inspirerande att vara en del av denna satsning, säger Åsa Lindgren, hållbarhetskoordinator på Sweco.

Att frukostmötena placeras på Clarion Hotel Sign är ingen slump då Norra Bantorget nu tar steget att bli den mest hållbara stadsdelen i Stockholm och en förebild för Sverige internationellt. Tillsammans med närliggande företag och intressenter runt Norra Bantorget görs nu en storsatsning mot Agenda 2030 och första steget är nu taget genom att öppna upp för en fysisk plats som bjuder in till samtal för att uppnå de 17 globala målen. Norra Bantorget har även en gedigen historia där FNs första internationella konferens hölls i arbetarrörelsen egna byggnad, Folkets Hus.

Den 26 augusti är startskottet där mål nr. 1: Ingen fattigdom står på agendan. Fattigdom innefattar mer än det ekonomiska och under morgonen kommer ämnet innefatta fattigdomen exempel bristen på frihet, makt inflytande, hälsa utbildning och fysisk närhet.

Följ, delta och inspirera i Facebook-gruppen: https://www.facebook.com/events/2233372976774944/?event_time_id=2233372980108277