Stormgaranti – En självklarhet för Classicum

Visste du att Classicum erbjuder Stormgaranti på alla sina växthus? När man funderar på växthus finns det några saker att tänka på. Vad ska växthuset användas till? Vad passar till huset? Var ska huset placeras och hur utsatt kommer huset att vara för väder och vind? Dessa saker påverkar hur ditt växthus ska anpassas för att passa dina förutsättningar och behov.

Classicums konstruktioner är anpassade efter det nordiska klimatet och de väder som vi har här, oavsett vart i vårt avlånga land du bor. Vi har en 5-årig stormgaranti som täcker skador som uppstår vid vindstyrkor upp till 32,7 m/s. För att stormgarantin ska gälla ska växthuset stormsäkras innan storm.

Detta gäller såklart även på vår populära Serralux-serie som är tillverkad av återvunnen aluminium. All elförbrukning vid framställningen är även på grön el, då hela fabrikens tak är klätt med solpaneler. Serralux har tillverkats i Belgien i över 30 år utan att någon konstruktion någonsin har havererat. Trots Serralux eleganta profilsystem rådde varken stormarna Gudrun eller Per på våra Serraluxkonstruktioner. I vår tidigare utställning fälldes stora alléträd av stormarna men inga växthus!

Unikt för växthusserien Serralux, är dess invändiga takstol! Den ingår som en ytterligare förstärkning vid längd från 375 cm. Fler takstolar vid längre hus. Ett byggnadssätt likt trädgårdsmästarnas växthus.

Kvalitét och hållbarhet – många år framöver!