Eurest Services inspirerar Europa till avfallsminskande åtgärder

Eurest Services inspirerar Europa till avfallsminskande åtgärder

Eurest Services var en av talarna vid en europeisk konferens- och utbildningsseminarium om avfallsminskning som ägde rum i Porto, Portugal, 17-18 juni. Konferensen hölls inom ramen för EU-projektet ”Europa minskar avfallet” och deltagare från 15 europeiska länder var på plats för att få inspiration och lära sig om hur avfall kan undvikas och reduceras.

Eurest Services representerades på plats av miljösamordnare Christina Odén som presenterade företagets systematiska avfallsarbete, uppnådda resultat, praktiska tips och råd. I fokus var implementering och kommunikation av avfallsreducerande åtgärder i den dagliga verksamheten, nyckelfaktorer som bidrog till att Eurest Services kammade hem priset för bästa avfallsminskande projekt i kategorin ”Business & Industry” i 2009 års upplaga av ”Europa minskar avfallet”.

Eurest Services avfallsarbete har även valts ut till ”good practise” i en förberedande studie om matavfall som görs på uppdrag av europeiska kommissionen och som täcker 27 europeiska länder.