Alla i Eurest ska med på hälsotåget

Nu är hälften av Eurest restauranger runt om i Sverige nyckelhålsmärkta. Till sommaren ska samtliga restauranger vara märkta med det välkända nyckelhålet.

Ingela Jonsson, kost- och friskvårdspedagog, arbetar heltid med hälsofrågor inom Eurest, b la med nyckelhålscertifiering av restauranger och tillhörande utbildningar samt med Eurest koncept HälsoBalans. Ingela är av Livsmedelsverket godkänd som internutbildare för nyckelhålsmärkning av restauranger och arbetet med att certifiera restaurangerna har varit en sådan framgång att framtagandet av certifikat inte har kunnat levereras i takt med att restaurangerna har klarat sina prov.

"Att hälften av restaurangerna har blivit godkända nyckelhålsrestauranger har gett ringar på vattnet och kvarvarande restaurangerna står nu i startgroparna för att köra igång sina utbildningar. En av framgångsfaktorerna är att så många som möjligt av våra medarbetare får möjlighet att delta på utbildningarna" säger Jonas Siljhammar, VD Eurest Services AB. "Vi tycker att det är viktigt att alla har chans att hänga med på hälsotåget"

Läs mer om Eurest satsning på Nyckelhålsrestaruranger

HälsoBalans
Eurest koncept HälsoBalans bygger på att företag samordnar sitt arbete med de anställdas friskvård och satsningen på att servera hälsosammare mat. Läs mer...